Starbreeze ingår i samarbete med Imax för att göra VR-upplevelser

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Starbreeze ingår i samarbete med Imax för att göra VR-upplevelser

Starbreeze fortsätter sin satsning på virtuell verklighet och utannonserar nu ett nytt samarbete med Imax, med vilka de ska utveckla unika VR-upplevelser.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2012

80kr för 10 minuters underhållning? Skämt eller?

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB Adata | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Windows 10 | Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | Corsair Node PRO RGB
EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 PRO 128GB
Samsung 850 EVO 250GB | WD Blue 1TB | Cryorig H5 Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2013

Kommer Star VR att släppas till konsumenterna? Den är ju mycket bättre när det kommer till hårdvaran jämfört med alla andra. Även fast hårdvara inte är allt så är det väldigt imponerande.

"It's not that Google is not evil, it's that Google is the least evil of all the options we have in America." - Wendell

"Something happened"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

@Vinolik:
Jämför du med vad det kostar att åka en attraktion (kr/min) i en nöjespark så var detta billigt och blir säkert en upplevelse få kommer glömma.

edit: förtydligande

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Vinolik:

80kr för 10 minuters underhållning? Skämt eller?

Jag betalar hellre 80kr för 10 minuters glädje än 80kr för en timmes missnöje.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Poppler om räknar man med kötider på nöjesparker under högsäsong får man mer för pengarna med Starbreeze VR förmodligen , en heldag på en nöjespark hänger med en längre än en kort VR upplevelse.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2006

jag vill bara ha en imax app till VR headset där man kan se film i det formatet.

Intel 2600K@4.7GHz | LG 55EG920V | Silverstone Raven RV02 | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb 3-way SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer H5360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Gender Bender:

Jag betalar hellre 80kr för 10 minuters glädje än 80kr för en timmes glädje.

Hahahahaha, say what?

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005

Marknaden reagerade positivt på detta när nyheten släpptes för några dagar sedan. Vilket min aktieportfölj mår mycket bra av 😊.
Hoppas detta håller i sig, och att Paradox börsintroduktion blir fin.

Skickades från m.sweclockers.com

i7 4790K, 12GB 1600Mhz, Intel 520 SSD, ASUS Z97-A, GTX770 NZXT Kraken G12, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S, Maelstrom 240T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av ShaZam92:

Hahahahaha, say what?

Oops, hjärnsläpp. Missnöje ska det så klart vara

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Farsta
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Beinerfelt:

Marknaden reagerade positivt på detta när nyheten släpptes för några dagar sedan. Vilket min aktieportfölj mår mycket bra av 😊.

Mina aktier i Strabreeze har ökat 200% sen jag gick in.

Jag utvecklar spel, kolla in utvecklingsbloggen: http://tavernblog.soderqvist.org/

Corsair Carbide Clear 400C Midi Tower - Corsair TX750M, 750W PSU - Intel Core i7-7700K - Crucial Ballistix Sport LT DDR4 16GB -ASUS Strix Z270F Gaming, Socket-1151 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung PM961 SSD 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av lektroo:

Jag har köpt till lite olika kurser. Men i genomsnitt på runt 14kr tror jag.

i7 4790K, 12GB 1600Mhz, Intel 520 SSD, ASUS Z97-A, GTX770 NZXT Kraken G12, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S, Maelstrom 240T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av Kevin:

Kommer Star VR att släppas till konsumenterna? Den är ju mycket bättre när det kommer till hårdvaran jämfört med alla andra. Även fast hårdvara inte är allt så är det väldigt imponerande.

@Kevin:

Kan väl flika in följande som svar på din fråga. Maeva Sponberg är IR-ansvarig hos Starbreeze.

"Både vi och Acer har en definitiv vision om det mer professionella segmentet. Därmed inte sagt att det ska vara uteslutande så. Vi tror väldigt mycket på platsbaserad VR där vår Starcade spelar in på ett stort sätt".
"Jag tycker vi har varit tydliga med att vi ser väldigt många användningsområden som inte innebär hemmakonsumentmarknaden. Vi tittar på utbildning, byggnadskonstruktion, ingenjörskunskaper, områden som är otroligt intressanta vid sidan av arkadsegmentet. Oculus har Facebook i ryggen och HTC är också ett jättestort bolag. Vi har sagt att vi vill vara den andra generationens headset och vi vill se åt vilket håll konsumentmarknaden går. Vi vill avvakta och se hur vi bäst placerar vår strategi", säger Maeva Sponbergs.

Så det känns inte som att hemmamarknaden är fokus att prissätta sig i utan mer som ovan "professionella" segmentet. Informationen hämtad från Placera's sida nedan.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2016/05/16/starbreeze-vision-ihop-med-acer-om-proffssegment-for-star-vr.html

/Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av dealerovski:

jag vill bara ha en imax app till VR headset där man kan se film i det formatet.

Menar du bildproportionerna eller menar du IMAX kvalités standarden? För det krävs en hel del mer än en app för att få bildkvalité(/ljudkvalité) i den nivån. (Offtopic så upplever jag att IMAX har väldigt mycket eftersläp.)

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

60-80 spänn för tio minuters underhållning låter ju helt jävla sjukt.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Beinerfelt:

Skrivet av lektroo:

Ca 2300% plus här

Paradox verkar intressant, men har inte likvider och vill inte sälja något för att gå in där.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Json_81:

Ca 2300% plus här

Paradox verkar intressant, men har inte likvider och vill inte sälja något för att gå in där.

Trodde detta var en tekniksajt, inte ett aktieforum? Det är lika med FZ. Så fort de skriver om Starbreeze så hoppar folk in och ska skriva hur många procent de har tjänat. 😊 Ni lär ju inte ha blivit miljonärer ännu iaf.

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Iphone 6 (iOS)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Maysay:

Trodde detta var en tekniksajt, inte ett aktieforum? Det är lika med FZ. Så fort de skriver om Starbreeze så hoppar folk in och ska skriva hur många procent de har tjänat. 😊 Ni lär ju inte ha blivit miljonärer ännu iaf.

Nej, långt ifrån tyvärr.

Det är ett teknikföretag, svenskt och populärt bland intresserade småsparare, inget konstigt att det kommer in lite aktie-prat?
Paradox finns en tråd om där det diskuteras om man borde gå in eller inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedemora
Registrerad
Jun 2014

Jag fortsätter med aktie snacket. Jag skulle köpa mer FingerPrint Cards i fredags. Men det vart istället att jag köpte 4000st Starbreeze då det gick upp bra mycket på fredagen innan jag köpte. Sen gick det ner lite på eftermiddagen efter jag köpte. Ligger nu -89kr men väntar med spänning på morgondagen och kommande månader.

Kul att det finns fler tekniknördar som pysslar med aktier.

Chassi: NZXT H440W || CPU: 4790K || MB: Asus Z97-A || Ram: 16GB Corsair Pro Red 2400MHz || SSD: Intel 750 PCIe 400GB || Gfk: EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ || Nätagg: Corsair RM850i || Mus: Logitech G400 || Tgb: Corsair K70 || Skärm: Asus PG348Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jul 2007

Eftersom man ska små skryta vad man köpte sina Starbrezze så köpte jag mina för 0,06kr/st största delen köpte jag på 0,12kr/st

Desktop: i7 4970k 4,5hz,Asus Strix 1080TI, DDR 3 16gig 1600Mhz Corsair, Samsung 256gig // // PS4 Pro//

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Tänk på split också:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Farsta
Registrerad
Aug 2002

@Json_81: Samma här. 10k är lite för mycket för mig för att bara våga satsa utan att ha större koll.

Jag utvecklar spel, kolla in utvecklingsbloggen: http://tavernblog.soderqvist.org/

Corsair Carbide Clear 400C Midi Tower - Corsair TX750M, 750W PSU - Intel Core i7-7700K - Crucial Ballistix Sport LT DDR4 16GB -ASUS Strix Z270F Gaming, Socket-1151 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung PM961 SSD 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Väntar med spänning på Imax VR. Har funderat på att skaffa Imax projektorer till hemmet men man fick backa för tillfället när man brakade igenom miljon linjen. Om Imax VR har bra utbud och betydligt bättre än HTC och Oculus samt hamnar under 100K linjen så vet jag vilket VR som jag kommer att skaffa.

Intel Core i5-4690K 4,4GHz, Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3,, Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz, Corsair CX750M, SSD 125GB, HDD 2tb, GTX1080 Strix
Laptops: MSI GT70 2pc dominator och MSI GT73VR 6RE Titan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av lektroo:

@Json_81: Samma här. 10k är lite för mycket för mig för att bara våga satsa utan att ha större koll.

Jag tror det är en bra investering, men jag har verkligen inte några lösa pengar att kasta in, köpt det mesta weber har att erbjuda och beställt en ny bil istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Starbreeze har varit en daytrade aktie i över ett decennium. Känns som det är det enda syftet med bolaget.

Oseriös skit. Men det blir väl kul om det blir ett seriöst bolag nån gång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av Pudeln:

Starbreeze har varit en daytrade aktie i över ett decennium. Känns som det är det enda syftet med bolaget.

Oseriös skit. Men det blir väl kul om det blir ett seriöst bolag nån gång.

Att aktien är volatil och lätt kan tryckas upp/ner har inget att göra med huruvida företaget i sig är seriöst eller ej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Json_81:

Ca 2300% plus här

Vad är grejen med Starbreeze? Varför stiger aktien så mycket? Är de nyligen börsnoterade? För mig är de ett ganska anonymt svenskt spelbolag med några halvbra titlar bakom sig...

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Dumt att satsa på professionellt, vi behöver mer VR-headsets för konsumenter. Jag tror inte att marknaden är saturerad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Red Beaver:

Vad är grejen med Starbreeze? Varför stiger aktien så mycket? Är de nyligen börsnoterade? För mig är de ett ganska anonymt svenskt spelbolag med några halvbra titlar bakom sig...

Nej jag har nog haft mina aktier i 10 år.
De tjänar fortfarande hyggligt med pengar på payday2, de släpper dead by daylight nu och lite andra titlar framöver, speciellt walking dead licensen tros dra in mycket. Sen VR är intressant och att de samarbetar med imax (och då indirekt google) gjorde rusning på kursen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Farsta
Registrerad
Aug 2002

@Json_81: Jag kunde inte hålla mig. Gick in med 300st.