DAN Cases A4 SFX - nu är det på gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Lite nyfiken nu när alla rykten kommer om Ryzen och uppdaterade intel Cpu på inkommande kommer ni vänta 3 veckor till eller bygga omgående ??

Just nu så ligger mitt chassi bara i ny-dator-högen, tanken är att invänta ryzen och se hur de står sig mot intel och därefter ta beslut om plattform. Vega däremot är ganska klart att det blir redan, tills dess kör jag på mitt rx480.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Schysst. Ser riktigt trevligt ut (och väldigt litet!).

Är lite oroad över att det stod att DHL skulle lämna över till PostNord i Sverige. Trodde det skulle komma med DHL hela vägen hem. Inte för jag uteslutande har bra erfarenheter av DHL, men generellt mycket bättre än PostNord i alla fall. Oavsett tyckte jag det lät bra med så få mellanhänder som möjligt. Om det ska ske en överlämning mellan två organisationer lär det lägga på ytterligare minst en dag... Tror du har rätt att chansen för leverans innan helgen ser mörkt ut.

Jag har alla grejer hemma, står på skrivbordet och väntar på monteras in. Ser verkligen fram emot att bygga nytt för att ersätta min väldigt stora gamla maskin (som visserligen presterar helt OK ännu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

@Jonas79: Schysst. Ser riktigt trevligt ut (och väldigt litet!).

Är lite oroad över att det stod att DHL skulle lämna över till PostNord i Sverige. Trodde det skulle komma med DHL hela vägen hem. Inte för jag uteslutande har bra erfarenheter av DHL, men generellt mycket bättre än PostNord i alla fall. Oavsett tyckte jag det lät bra med så få mellanhänder som möjligt. Om det ska ske en överlämning mellan två organisationer lär det lägga på ytterligare minst en dag... Tror du har rätt att chansen för leverans innan helgen ser mörkt ut.

Jag har alla grejer hemma, står på skrivbordet och väntar på monteras in. Ser verkligen fram emot att bygga nytt för att ersätta min väldigt stora gamla maskin (som visserligen presterar helt OK ännu).

Riktigt välbyggd låda med tjocka aluminum sidor och undrar om nån kommer försöka klämma in en större takfläkt, finns 83 mm rakt över på håldiametern och är 16 mm mellanrum mellan väggarna ovan cpu fläkten.

Dock så kan det bli problem med Pcie ricer kabeln som går till moderkortet vet inte hur mycket plats den behöver.

Dock går ricer kabeln via golvet men böjen som blir mot taket som kan ställa till detta kanske om man kör en 80-90 mm fläkt som är 12 mm och galler som skydd.

Därav har jag sett flera diskuttera om 40 mm fläkt i Cpu området i taket, bara 1 som får plats pga nätdelen insåg jag själv.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

@Jonas79: Schysst. Ser riktigt trevligt ut (och väldigt litet!).

Är lite oroad över att det stod att DHL skulle lämna över till PostNord i Sverige. Trodde det skulle komma med DHL hela vägen hem. Inte för jag uteslutande har bra erfarenheter av DHL, men generellt mycket bättre än PostNord i alla fall. Oavsett tyckte jag det lät bra med så få mellanhänder som möjligt. Om det ska ske en överlämning mellan två organisationer lär det lägga på ytterligare minst en dag... Tror du har rätt att chansen för leverans innan helgen ser mörkt ut.

Jag har alla grejer hemma, står på skrivbordet och väntar på monteras in. Ser verkligen fram emot att bygga nytt för att ersätta min väldigt stora gamla maskin (som visserligen presterar helt OK ännu).

Om man kopierar sitt försändelsenummer som man fått av DHL på Postnords hemsida så kan man följa paketet där! Mitt beräknas vara framme imorgon 18.00 och då bor jag i Stockholm.

The shipment item is under transportation
Toftanäs Sweden
2017-02-08
14:22

Estimated time of arrival: 2017-02-09 18:00

Visa signatur
Permalänk

Jaså? För mig står det att PostNord inte har fått någon information än när jag gör samma sak. Är ditt paket fortfarande i Neumünster, eller har det tagit sig någonstans? Kanske DHL har en annan procedur för export till Malmö.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Adrikkropotkin: Stod för mig samma som dig hela dagen, men nyss ändrades det till samma som @Staz skrev. Jag bor också i Stockholm.
Hur hanterar PostNord såna här försändelser då? Kommer paketet levereras till dörr, ca vid 18:00 då, eller anländer det till mitt ombud vid 18:00, eller till närmaste terminal, så det först kommer dagen efter till mig/mitt ombud?

Edit: Såvitt jag kan se ankom paketet till Toftanäs-terminalen (Malmö) vid 14-tiden idag.

Permalänk
Medlem

Wed, 08.02.17 13:42 Sweden The shipment has left the import parcel center in the destination country.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Kan inte tänka mig att de skulle leverera till dörr. Vi har ju betalt typ 200kr för frakten, så det känns ju orimligt att de skulle leverera en sådan exklusiv tjänst för den summan.
Får hoppas att min status ändras också så småningom!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staz:

Om man kopierar sitt försändelsenummer som man fått av DHL på Postnords hemsida så kan man följa paketet där! Mitt beräknas vara framme imorgon 18.00 och då bor jag i Stockholm.

The shipment item is under transportation
Toftanäs Sweden
2017-02-08
14:22

Estimated time of arrival: 2017-02-09 18:00

Samma sak här. Verkar som det kan dyka upp till helgen!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Kul att se lite fina bilder på A4:an!

Är det ett M1 som står brevid?

Dammig miljö!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kul att se lite fina bilder på A4:an!

Är det ett M1 som står brevid?

Dammig miljö!

Nej brevid så står chassit i min signatur, Cooltek W2 Jonsbo med glas sida.

Musmattan som är enormt smutsig och tygsort så allt fastnar på den, varit för lat att rengöra den helt enkelt.

Sedan har också städningen hamnat efter legat i magsjuka ett par dagar och första dagen man klarar äta nått alls och få nått gjort så allt ligger efter i hemmet

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Vafan, mitt kolli är inte spårbart på postnord än 😕

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Då är vi två om det. Verkar inte ändras. Kan det ha att göra med att man bor i södra Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Nej brevid så står chassit i min signatur, Cooltek W2 Jonsbo med glas sida.

Musmattan som är enormt smutsig och tygsort så allt fastnar på den, varit för lat att rengöra den helt enkelt.

Sedan har också städningen hamnat efter legat i magsjuka ett par dagar och första dagen man klarar äta nått alls och få nått gjort så allt ligger efter i hemmet

Det är lungt. Syns alltid extra dåligt på svart (samma sak för mig)!

Ok, trodde det var ett Ncase som stod brevid.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Sweet, nu har postnord mitt chassi också, beräknad leverans imorgon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Sweet, nu har postnord mitt chassi också, beräknad leverans imorgon!

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt med men planerat till 18:00 så mycket möjligt att det blir på fredag.

Gör kanske inte så mycket då jag ändå måste fila lite på min C7 för att det ska få plats i Z270i Strix.

Permalänk

Så ni har fått ytterligare uppdateringar på DHL:s hemsida än det om Neumünster? Eller dök det bara upp på PostNords hemsida?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig står det dessvärre att beräknad leverans är på måndag, kl 18. Men det verkar befinna sig i Sverige iaf (toftanäs). Ingen brådska iofs då jag tänkt invänta Ryzen för att se hur de prissätts och presterar, men det hade varit kul att få hem det efter all denna väntan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrikkropotkin:

Så ni har fått ytterligare uppdateringar på DHL:s hemsida än det om Neumünster? Eller dök det bara upp på PostNords hemsida?

Skickades från m.sweclockers.com

För mig är sista noteringen på DHLs sida detta:

Status From Wed, 08.02.17 08:14 a.m./p.m.
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.postnord.se/en/tools/track/track-and-trace)

Därefter är resten av transportloggen från PostNords sida (länkad i DHLs notering). Där har skett tre registreringar i PostNords system än så länge för mitt paket (alla i Malmö/Toftanäs), plus att det dykt upp en uppskattad leveranstid (imorrn kl 18:00).

Permalänk

Oh fan. Mitt försändelseid fungerar inte längre på DHL:s hemsida, men inget nytt har dykt upp på PostNords hemsida? Borde man ta kontakt med DHL?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Adrikkropotkin: Skulle jag ha gjort iallafall

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Sverige eller Tyskland?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som beställt härifrån ? https://www.moddiy.com/products/Corsair-SF600-Premium-Single-...

Väldigt prisvärt kabel paket

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Jag kontaktade Dan (som otroligt nog svarar 22:30 mitt i natten. Vilken kille!), och han säger att DHL har underhåll på sin tracking just nu. Har någon möjlighet att bekräfta med ert försändelseID? Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Kollade min tracking precis, paketet har flyttat sig till Nacka nu på morgonen och det står att den ska anlända klockan 6 ikväll.
Frågan är om den kommer att anlända hemma (Årsta södra Stockholm) eller på Ica och jag får hämta paketet där som vanligt?

Kompletterade med de sista produkterna från Inet igår, borde komma idag också:
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB
Noctua NF-A9x14 PWM

Hade en lång dialog med mig själv om 7700 vs 7700K men till slut vann nörden över TDP nojan.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Nån som beställt härifrån ? https://www.moddiy.com/products/Corsair-SF600-Premium-Single-...

Väldigt prisvärt kabel paket

Det där paketet ser intressant ut och prisvärt som du säger. Känner att jag vill se hur det se rut i lådan och mäta hur långa kablar som krävs.

Jag har också kollat på en slim SATA kabel från SilverStone som kunde vara bra att använda med den vanliga SSD jag också kommer att ha.
Kommer inte åt deras webb just nu men komplett har en bild på kabeln, skulle dock vilja ha lite kortare kabel,
https://www.komplett.se/product/805511#

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

@spda242: Jag tror inte det är omöjligt PostNord försöker göra en av deras ökända "hemleveranser" ikväll. Visst gör de alltid det på internationella paketförsändelser? Har för mig det i alla fall. Jag har dock aldrig lyckats "vara hemma" när de gjort "leveransförsök", trots att jag suttit och stirrat på dörren exakt det klockslag som det påstådda leveransförsöket skett, något jag först fått reda på någon/några dagar senare när jag fått en pappersavi med information om de påstådda leveransförsöken och ändå måste åka ut till nån avlägsen terminal i nåt industriområde långt bort för att hämta mitt paket.
Men men, jag ska inte vara negativ. Jag hoppas verkligen de gör någon form av leverans ikväll, antingen hem eller till mitt ombud. Det vore riktigt kul att äntligen få se chassit IRL (och äntligen bygga datorn som stått i delar på skrivbordet i två veckor).

Permalänk
Medlem

Ja jävlar vad snyggt!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

@spda242: Jag tror inte det är omöjligt PostNord försöker göra en av deras ökända "hemleveranser" ikväll. Visst gör de alltid det på internationella paketförsändelser? Har för mig det i alla fall. Jag har dock aldrig lyckats "vara hemma" när de gjort "leveransförsök", trots att jag suttit och stirrat på dörren exakt det klockslag som det påstådda leveransförsöket skett, något jag först fått reda på någon/några dagar senare när jag fått en pappersavi med information om de påstådda leveransförsöken och ändå måste åka ut till nån avlägsen terminal i nåt industriområde långt bort för att hämta mitt paket.
Men men, jag ska inte vara negativ. Jag hoppas verkligen de gör någon form av leverans ikväll, antingen hem eller till mitt ombud. Det vore riktigt kul att äntligen få se chassit IRL (och äntligen bygga datorn som stått i delar på skrivbordet i två veckor).

Läs.

https://www.svd.se/chaufforernas-instruktioner-ring-inte-kund...

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli