DAN Cases A4 SFX - nu är det på gång!

Permalänk
Medlem

Mitt chassi skickades i onsdags av caseking och beräknas (av schenker) anlända imorgon. Får se om den trots allt ploppar upp imorrn, det vore lite roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Mitt chassi skickades i onsdags av caseking och beräknas (av schenker) anlända imorgon. Får se om den trots allt ploppar upp imorrn, det vore lite roligt

Schyst, då får du ditt före oss som backade projektet Lägg gärna upp ett par bilder när det kommer fram!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Mitt chassi skickades i onsdags av caseking och beräknas (av schenker) anlända imorgon. Får se om den trots allt ploppar upp imorrn, det vore lite roligt

Modigt att du vågar berätta sånt här i tråden just nu när vi KS-backers vackert sitter och väntar på att DHL ska hämta upp våra chassin...Sitter här och vässar min högaffel och ska snart bege mig mot Ludvika

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Mitt chassi skickades i onsdags av caseking och beräknas (av schenker) anlända imorgon. Får se om den trots allt ploppar upp imorrn, det vore lite roligt

Själv valde jag banköverföring som betalning så denna lär synas imorgon och då skickas mitt chassi iväg. Så misstänker på Onsdag nästa vecka finns det hemma.

Har inte bråttom då jag saknar massa till bygget.

PayPal tar massa extra kostnader så därför väljer jag oftast banköverföring och låter det ta 2 extra bankdagar för att komma undan billigare.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Måste fråga gör ni egna Nätdelskablar med special längder för att få det snyggare i lådan och undvika minskat luftflöde och är det svårt ??

24 pinnars, 8 pins cpu, Pcie till Gpu, Sata ström till hårddiskar

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Modigt att du vågar berätta sånt här i tråden just nu när vi KS-backers vackert sitter och väntar på att DHL ska hämta upp våra chassin...Sitter här och vässar min högaffel och ska snart bege mig mot Ludvika

Skrivet av Jonas79:

Själv valde jag banköverföring som betalning så denna lär synas imorgon och då skickas mitt chassi iväg. Så misstänker på Onsdag nästa vecka finns det hemma.

Har inte bråttom då jag saknar massa till bygget.

PayPal tar massa extra kostnader så därför väljer jag oftast banköverföring och låter det ta 2 extra bankdagar för att komma undan billigare.

Med tanke på jinx-faktorn att berätta det och att Murphy får nys om det gör ju att det garanterat inte kommer imorgon. Vilket iofs inte gör så fruktansvärt mycket då jag saknar allt utom cpu-fläkt till nya datorn.
Den som väntar på nånting gott...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Måste fråga gör ni egna Nätdelskablar med special längder för att få det snyggare i lådan och undvika minskat luftflöde och är det svårt ??

24 pinnars, 8 pins cpu, Pcie till Gpu, Sata ström till hårddiskar

Jag vet inte riktigt faktiskt. Får hur det blir när chassit kommer tror jag för min egen del. Har alla delar här hemma nu, fick sista komponenten förra veckan. Jag tror ändå det kommer gå rätt bra att få undan kablaget, så jag är inte så himla orolig för dåligt luftflöde. Det kommer ju bara vara en strömsladd+SATA-kabel till SSDn, kabeln till moderkortet, och kabeln till grafikkortet. Känns som det ska gå.

Permalänk
Medlem

Enl. kompletts hemsida fick de in 4 Strix Z270i kort idag (stod att de skulle få korten imorgon på hemsidan tidigare idag), beställde 1, 2 st. kvar.
Tycker det är lite konstigt att bara komplett fick kort och dessutom bara 4 st men är ett av dem mina och jag får leverans så tänker inte jag klaga

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Modigt att du vågar berätta sånt här i tråden just nu när vi KS-backers vackert sitter och väntar på att DHL ska hämta upp våra chassin...Sitter här och vässar min högaffel och ska snart bege mig mot Ludvika

Säg till när du åker så kan jag haka på. Jag kan tar med facklor

Lite konstig är det att de gick ut till försäljning innan KS-backers fick sina då Dan sa att det inte skulle ske. Men jag väntar ändå på mitt z270i strix från komplett så det vlir ändå inte bygge fören nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Tyskland -> Ludvika på mindre än 3dagar. Jag är faktiskt imponerad

#16644965

Det är fortfarande mindre än jag hade förväntat mig, vilket också är roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Tyskland -> Ludvika på mindre än 3dagar. Jag är faktiskt imponerad

#16644965

Det är fortfarande mindre än jag hade förväntat mig, vilket också är roligt.

Kul att se dina bilder.

Ser att jag valde rätt med silver mitt skickades idag från Tyskland

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt schysst ut! Jag har också ett silver som såvitt jag kan utröna av DHLs trackinfo fortfarande står o hänger hemma hos Dan i Tyskland...

Permalänk
Medlem

Konstigt att vi KS backers får vänta längre, lol

Permalänk
Medlem

Det var en liten miss av Dan att de som köper från butik(erna) får sina chassin innan de som gjorde projektet möjligt. Tyckte nån nämnde att han var sjuk häromveckan och det är ju något man oftast inte har så stor kontroll över.
Hur-som så kliar det extremt mycket i datorbyggarfingrarna just nu, kommer bli en seriös utmaning att vänta på AMD

Permalänk
Medlem

@KungFredda: Sant Oavsett så spelar det ju inte så stor roll i längden, vi som körde KS är ju iaf garanterade att få våra cases

Permalänk
Medlem

Dan skrev nyss i HardForum-tråden:

I don't let DHL come for one palette. So from packing on the palette to pick up from DHL it could take 7 days. if iam 7 days ill you have to add 7 days (14 days) like now. Today I will be done with all EU shipments and DHL will pick them up on monday.

I was fine on tuesday and since this day i made 280 parcels ready. Next to the A4 project I have a normal 8h job, so currently I work 12h-16h every day.

Så våra lådor lär stå kvar hos honom tills på måndag. Chansen att få dem innan nästa helg är fortfarande rimligt hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

@KungFredda: Sant Oavsett så spelar det ju inte så stor roll i längden, vi som körde KS är ju iaf garanterade att få våra cases

Håller med för vi som missat kickstartern.

Fick sitta som iglar vid datorn och hade redan loggat in på min sida på Caseking och 1 minut före 12 så funkade sidan som vanligt men 12.01 krashade sidan totalt blev en svettig och lång tid innan man lyckades haffa ett via mobilsidan som var mer stabil och sedan fick jag krångla med att få allt bekräftat och betalningsuppgifter och allt som allt med den höga belastningen kunde man andas ut efter 43 min.

Bara ren tur att man lyckades få ett.

Ni kunde bara luta er tillbaka och veta att erat chassi var säkrat istället för att kanske vänta till Juli.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag blev utan snyft.

Raderat § 9 // MOD
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Håller med för vi som missat kickstartern.

Fick sitta som iglar vid datorn och hade redan loggat in på min sida på Caseking och 1 minut före 12 så funkade sidan som vanligt men 12.01 krashade sidan totalt blev en svettig och lång tid innan man lyckades haffa ett via mobilsidan som var mer stabil och sedan fick jag krångla med att få allt bekräftat och betalningsuppgifter och allt som allt med den höga belastningen kunde man andas ut efter 43 min.

Bara ren tur att man lyckades få ett.

Ni kunde bara luta er tillbaka och veta att erat chassi var säkrat istället för att kanske vänta till Juli.

Vi har dock redan väntat sen i Juni.

Någon som vet en sida man kan beställa korta kablar till nätagget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sponge:

Vi har dock redan väntat sen i Juni.

Någon som vet en sida man kan beställa korta kablar till nätagget?

https://cablemod.com bland annat. Räkna dock med att det kostar mer än vad du gav för agget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Nu börjar folk lägga upp lite bilder på sina chassin/byggen i HardForum-tråden. Just den här posten tyckte jag var intressant. Börjar inse att mitt tidigare inlägg här i tråden om att det nog blir lite väl mycket PSU-kabel att hantera i ett så litet chassi inte var helt off, trots att jag ändå varit positiv att det ska fungera oavsett. Men nu blir jag lite sugen på att kapa kablarna till mitt nätagg lite...

Bild från inlägget på HardForum:

Rätt mycket kortare än de som följer med nätagget som standard (från ett annat inlägg i HardForum-tråden):

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

Nu börjar folk lägga upp lite bilder på sina chassin/byggen i HardForum-tråden. Just den här posten tyckte jag var intressant. Börjar inse att mitt tidigare inlägg här i tråden om att det nog blir lite väl mycket PSU-kabel att hantera i ett så litet chassi inte var helt off, trots att jag ändå varit positiv att det ska fungera oavsett. Men nu blir jag lite sugen på att kapa kablarna till mitt nätagg lite...

Bild från inlägget på HardForum:
https://hardforum.com/attachments/img_0450-jpg.16172/

Rätt mycket kortare än de som följer med nätagget som standard (från ett annat inlägg i HardForum-tråden):
https://i.imgur.com/uGml5JX.jpg

Därav att jag startade egen tråd om detta men inga svar.

Ingen som gör egna custom kablar på detta forum. Har redan bestämt att jag ska ge mig på detta projekt

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Jonas79: Inte sett din tråd. Får se om jag tar mig för att justera längden på mina kablar nån kväll nu i veckan. Ska följa din tråd också för att se om nån kommer med nåt bra råd. Jag har aldrig behövt byta kablarna förut, då jag alltid haft alldeles för stora chassin :). Det är helt nytt för mig också. Men hur svårt kan det vara?

Permalänk
Medlem

Finns som "beställningsvara" nu hos Inet:
https://www.inet.se/kategori/417/mitx/674/diverse

Vad betalade ni för era? Är det inte lite väl saftigt?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Finns som "beställningsvara" nu hos Inet:
https://www.inet.se/kategori/417/mitx/674/diverse

Vad betalade ni för era? Är det inte lite väl saftigt?

Ca 2600 kr inklusive frakt

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Finns som "beställningsvara" nu hos Inet:
https://www.inet.se/kategori/417/mitx/674/diverse

Vad betalade ni för era? Är det inte lite väl saftigt?

På tok för dyrt, kommer vänta tills det går ner i pris. Om det inte av någon anledning skulle hända blir det Ncase M1 då jag ska ha två stycken. Får ju nästan två M1 till priset av en A4 SFX.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

På tok för dyrt, kommer vänta tills det går ner i pris. Om det inte av någon anledning skulle hända blir det Ncase M1 då jag ska ha två stycken. Får ju nästan två M1 till priset av en A4 SFX.

Då får man vänta länge, nästa batch släpps i juli och jag tror inte att de lär gå ner i pris!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

På tok för dyrt, kommer vänta tills det går ner i pris. Om det inte av någon anledning skulle hända blir det Ncase M1 då jag ska ha två stycken. Får ju nästan två M1 till priset av en A4 SFX.

Bor du i Usa eller ??

Ncase M1 V.5 185 Usd + frakt + Tull = ca 2600 kr per chassi.

Hade man kunnat få hemfraktat ett Ncase M1 V.5 totalt till dörr för 1500 kr då hade jag köpt ett direkt begagnade kostar runt 1700 kr här på Sweclockers

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staz:

Då får man vänta länge, nästa batch släpps i juli och jag tror inte att de lär gå ner i pris!

Caseking i Tyskland ökade priset lite direkt.

Till nästa leverans. Bara kolla efterfrågan och trycket på sidan i Onsdags

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@Staz:
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.
Har faktiskt inte bråttom, de två datorer som ska ha nytt chassi har redan två mindre ITX chassin, denna uppgradering är bara ett vill ha begär med lyx.
Vill som ogärna betala närmare 6000kr för endast två chassin, finns så mycket annat roligt för samma pengar.

Skrivet av Jonas79:

Bor du i Usa eller ??

Ncase M1 V.5 185 Usd + frakt + Tull = ca 2600 kr per chassi.

Hade man kunnat få hemfraktat ett Ncase M1 V.5 totalt till dörr för 1500 kr då hade jag köpt ett direkt begagnade kostar runt 1700 kr här på Sweclockers

Hade för mig att den hamna på under 2000 kr för leverans till Sverige inkl. tull men kommer ihåg fel då.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."