Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

zowie ec2 prediction?

Hej! Ska köpa en ny mus men vill bara försäkra mig innan. På gamla zowie mössen så var det ju mouse prediciton men gäller detta verkligen på den nya? Är ju samma sensor som på andra populära möss såsom rival, zowie za, zowie fk, xtrfy mg2.

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/moss/...

är från teknikmagasinet jag kommer köpa den

En fråga till, brukar ni tvätta era gamingmöss? Jag har någon vana att ofta (nästa dagligen) tvätta musen med ett litet småfuktigt papper och så torkar jag rent det efteråt. Är det bra att göra så eller ska man helst tvätta den på något annat sätt? Tänker så man inte förstör materialet eller så

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2010

Tjosan!

Nej då det är ingen "angle snapping" eller de som folk även kallar prediction på dagens Zowie möss med PMW 3310 =). Vart så många som ville bli av med denna funktion när det begav sig så de flesta tillverkarna har valt att ha det avstängt, även om funktionen finns där.

De fåtal möss som erbjuder det, har det oftast inställbart i mjukvaran för musen. Oftast gäller de dock på de dyrare segmentet av sensorer som tex, S3988 och PMW 3366/3360 på senare tid.

Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | ASUS GeForce GTX 1070 Strix Gaming OC | Intel Core i7 8700K | Noctua NH-D14 | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400MHz CL13 Vengeance LPX Svarta | Be quite SILENT BASE 600 WINDOW ORANGE | Cooler Master V650 80 Gold | Samsung 860 EVO 500GB | Segate Barracuda 3TB | AOC G2460PG G-Sync @ 144hz |
It aint about power, it's about balance!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@StarCroW:

Tack! Då åker jag ner imorgon och köper en ec2a!