Byta till z5 compact eller ej?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Byta till z5 compact eller ej?

Hej!
Jag har idag en Sony Xperia z3 compact som jag betalar 449 för. Då ingår 3 total med 6 gb surf.

Nu kan jag förlänga mitt abbonemang och 3 har nu en drive med en z5 compact och samma abbonemang fast för 269 istället.
Är detta något att rekommendera eller bör jag invänta höstens modeller?

Är z5 en boost uppåt i prestanda eller är det typ samma lur som z3?

Jag är idag jäkligt nöjd med z3:an och möjligheten finns ju faktiskt att kränga iväg z5:an och tjäna en slant?
Vad tycker ni?

Det är inte lätt att va tung...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Bra deal. Prestandamässigt är det en uppgradering definitivt och det finns en del trevliga saker på femman som inte trean har som fingeravtrycksläsare. Skärmen är också bättre på flera sätt men samtidigt är den fortfarande bara 720p vilket är det största problemet med telefonen i mina ögon, dock bidrar det till bra batteritid. Bloat finns men går för det mesta att avinstallera.

Trivs du med trean så lär femman vara en fin uppgradering. Personligen går den bort på grund av den lågupplösta skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Z5 compact är i mitt tycke en av de mest prisvärda telefonerna på marknaden just nu, det är definitivt en bra deal.

Skickades från m.sweclockers.com

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X