Iphone 6, Låst till icloud konto!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Iphone 6, Låst till icloud konto!?

Hej,

Jag har blivit erbjuden att köpa en Iphone 6. Problem är att den är Låst till ett Icloud konto, som personen som ägt telefon glömt bort. Det går inte komma förbi det återställa telefon osv, utan det där lösenordet.. Är den rökt telefon, eller går det göra nått åt det?

Tacksam för snabba svar

Mvh zAEBBE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jag köper inte att personen glömt sitt eget konto. Stulen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Det går inte "komma förbi" det. Kan personen du ska köpa den utav inte ta bort iCloud kopplingen så KÖP DEN INTE. Förmodligen stulen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av zAEBBE:

Hej,

Jag har blivit erbjuden att köpa en Iphone 6. Problem är att den är Låst till ett Icloud konto, som personen som ägt telefon glömt bort. Det går inte komma förbi det återställa telefon osv, utan det där lösenordet.. Är den rökt telefon, eller går det göra nått åt det?

Tacksam för snabba svar

Mvh zAEBBE

Går inte o göra något! Så KÖP INTE så länge den är iCloud låst

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

verkar mysko...
luktar begravd hund osv..

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockhlom
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av zAEBBE:

Hej,

Tacksam för snabba svar

Mvh zAEBBE

köp inte!
Borde kunna få uppgifter skickade till sitt nummer/mail prata med suport!om han äger luren kan ha fixa det!

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Har man orginalkvitto kan man få sin Appleprodukt upplåst på ett servicecenter.

Spel och videoredigering: Define XL R2 - ROG Rampage V 10 - 5930K - Corsair H55 - 128 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz - Samsung 950 PRO 512GB M.2 - MSI 1080 Gaming X - Asus PG278Q - Appleprodukter: Macbook Pro Touch bar 2016 - Mac Mini - iPhone Xs max - Apple Watch - iPad Pro 10.5 - Apple TV 4K
Ljud: Bluesound Node2 - Vincent DAC 1 - Vincent SA-31 - Vincent SP-996 x2 - XTZ 99.26 mkII (beryllium mod)
Foto: Canon EOS 1DX mkII - en ryggsäck full med 2.8 L-glas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av zAEBBE:

Jag har blivit erbjuden att köpa en Iphone 6. Problem är att den är Låst till ett Icloud konto, som personen som ägt telefon glömt bort.

Håller med övriga om att säljaren verkar vara skum. iCloud kontot är samma användare som apple-id vilket behövs för att ladda appar. Att köpa en iPhone och bara använda basutbudet i telefonen verkar dumt.
Vanligtvis knyter man sitt apple-id till en mejladress som används för att t.ex byta lösenord. https://www.icloud.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Okej, då skiter jag i det. han har köpt det av en snubbe som glömt lösen ordet, så den jag ska köpa den av säger att han kan kan jailbreaka den så den går upp.. Även om det går, så vill jag inte ha det så.. Tack för alla snabba svar!

Mvh /zAEBBE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av zAEBBE:

Okej, då skiter jag i det. han har köpt det av en snubbe som glömt lösen ordet, så den jag ska köpa den av säger att han kan kan jailbreaka den så den går upp.. Även om det går, så vill jag inte ha det så.. Tack för alla snabba svar!

Mvh /zAEBBE

Det är extremt svårt att jailbreaka dig förbi lösenordet till telefonen.

Hjälp mig tillbaka genom att citera mig | https://trollpick.net - Svenskt gaming community