Problem med mail i iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Problem med mail i iPhone 5S

Hej!

Jag har köpt en ny iPhone 5S. Jag har problem med Gmail i telefonen. Jag får inte någon notis om nya mail, varken någon signal eller siffra obanför mail ikonen. Bara om jag klickar på mail ikonen och sedan med fingret uppdaterar. Då får jag en signal och ser siffror ovanför mail ikonen på telefonen. Jag har försökt att hitta någon inställning i telefonen utan att lyckas.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte333:

Hej!

Jag har köpt en ny iPhone 5S. Jag har problem med Gmail i telefonen. Jag får inte någon notis om nya mail, varken någon signal eller siffra obanför mail ikonen. Bara om jag klickar på mail ikonen och sedan med fingret uppdaterar. Då får jag en signal och ser siffror ovanför mail ikonen på telefonen. Jag har försökt att hitta någon inställning i telefonen utan att lyckas.

Med vänlig hälsning

Putte333

Har du ställt in manuellt hämtning så kommer den bara att uppdatera när du väl går in i korgen. Så har jag det inställt för att jag vill ha det så och det är precis så det fungerar som du beskriver.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för svaret.
Hade missat den inställningen, tog alternativet varje kvart. Trodde tidigare att mail korgen bara uppdaterades varje kvart vid det valet.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu fungerar det inte, jag valde 15 minuters alternativet. Nu måste jag göra som tidigare. Tycker att mail som kommer skall ge signal mm i realtid. Är van vid Android telefoner.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte333:

Hej!

Nu fungerar det inte, jag valde 15 minuters alternativet. Nu måste jag göra som tidigare. Tycker att mail som kommer skall ge signal mm i realtid. Är van vid Android telefoner.

Med vänlig hälsning

Putte333

Gå in under notiser och kolla under mail om det står "ingen" notis där

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hej!

Tillåt notiser är i bockad.

Pratade med Apple supporten. Tydligen problem med iPhone och Gmail. Laddade ned Gmail appen, nu fungerar det perfekt.

Med vänlig hälsning

Putte333