Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

Problem med HDMI till projektor

Hejsan.

Började för någon vecka sen få lite problem med bilden här. Ibland försvann den en kort stund för att sedan komma tillbaka. Ibland kom den inte tillbaka automatiskt utan jag var tvungen att starta om receivern (Onkyo TX-NR1008) för att den skulle komma tillbaka.
Trodde först det var problem med receivern men provade då att byta till en gammal jag hade liggandes här och efter en stund började den med uppföra sig så.

Nu tror jag det är själva HDMI sladdarna/kopplingarna som är problemet då jag provade att koppla enkelt direkt till projektorn (Benq W1070) och hittils har det fungerat bra i ett par timmar så.

Frågan är då, är det troligt att det är HDMI kablarna som är problemet? Då jag renoverade rummet samtidigt så installerade jag ju HDMI kontakter i taket vid projektorn och i väggen där all utrustning står. Det gör ju dock att det blir rätt många HDMI kontakter på vägen plust rätt många meter kabel totalt så förstår att det är problematiskt.

Hur har ni andra som har projektor i taket det? Antar att det givetvis är bättre med bara kabel hängande från tak osv men det känns inte lika rätt/snyggt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Har en enda lång, som är gömd i en "kabel-ränna/rör" rätt ner på väggen och sedan likadant utmed trösklarna.

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB