Fryskrash på heroes II och III Hur lösa?

Permalänk
Avstängd

Fryskrash på heroes II och III Hur lösa?

Som rubriken lyder, jag har råkat på det klassiska problemet med Fryskrash på heroes II och III Hur lösa detta idag?

Jag kör en laptop med AMD kort och intel processor och windows 10.

Jag har inte haft detta problem tidigare på gamla datorn.

Just nu kraschar spelen när man tex går in i borgarna.
Jag har provat att ominstallera idag, samt uppgradera drivrutiner till grafikkort, men inget tycks hjälpa.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Affinity 1 fungerar inte, jag har provat att göra en bat fil, men det krachar ändå.

Kompatibilitetsläge fungerar inte alls, det ger ingen skillnad öht.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag har googlat som en dåre på detta, men inte hittat någon vettig lösning.
Jag vill om det är möjligt inte ändra till äldre grafikkortsdrivrutiner eller liknande.

Det krashar alltid efter några minuter så att jag måste starta om hela datorn by force med reset knappen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag har googlat som en dåre på detta, men inte hittat någon vettig lösning.
Jag vill om det är möjligt inte ändra till äldre grafikkortsdrivrutiner eller liknande.

Det krashar alltid efter några minuter så att jag måste starta om hela datorn by force med reset knappen.

Hade smma problem till jg hittade någon kombination av kompabilitetsinställning. Sen kunde jag riva av ett par 5 timmars game utan en krash. Ska se efter och återkomma lite senare

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Avstängd

Tack, det vore uppriktigt uppskattat!
Jag har försökt att systematiskt prova mig fram genom windows standardkompatibilitetslägen men utan att lyckas.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Har provat kompatibilitetslägen så att ja håller på att bli knäpp nu, men det vägrar att fungera...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

vet att jag någon gång har haft problem med homm3 att det fryser om man har ljudet på ibland.

har du testat köra med https://sites.google.com/site/heroes3hd/ om det hjälper och så?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Avstängd

Den skall jag titta igenom. Tackar.
Jag är hemma och är sjukskriven just nu på grund av en arbetsolycka och min sega laptop klarar typ inga mer avancerade spel, därav min envishet...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number