Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Skrivaren spottar ut blanka papper!

Har haft denna skrivare i några år, använt sporadiskt. Aldrig haft problem. Hade slut på färg ett tag så har inte använt den på några veckor (eller månader jag vet inte så noga) men nu när jag bytt färg och ska skriva ut så spottar den bara ut blanka papper!
Canon Pixma MG5250.
Den har ström och kontakt med datorn. Inget har ändrats, den har bara bytt humör helt plötsligt och jag vet inte var jag ska börja för att hitta en lösning på detta.
Någon kunnig person som har koll?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av bosselarsson:

Har haft denna skrivare i några år, använt sporadiskt. Aldrig haft problem. Hade slut på färg ett tag så har inte använt den på några veckor (eller månader jag vet inte så noga) men nu när jag bytt färg och ska skriva ut så spottar den bara ut blanka papper!
Canon Pixma MG5250.
Den har ström och kontakt med datorn. Inget har ändrats, den har bara bytt humör helt plötsligt och jag vet inte var jag ska börja för att hitta en lösning på detta.
Någon kunnig person som har koll?

det ska finnas plast skydd på patronerna, har du kikat närmare?

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Skrivarhuvudet kanske har torkat ihop.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015
Skrivet av mrqaffe:

Skrivarhuvudet kanske har torkat ihop.

Kanske men det kom förbaskat plötsligt. Vad gör man då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015
Skrivet av Alle22:

det ska finnas plast skydd på patronerna, har du kikat närmare?

Har alltså haft denna maskin i flera år, jag vet hur man byter patroner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Har du bytt alla färgpatroner eller bara den svarta?

Vad är det du försöker skriva ut? Vilka inställningar?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av bosselarsson:

Kanske men det kom förbaskat plötsligt. Vad gör man då?

Rengör eller byter ut, din kanske är likadant uppbyggd >

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.