Permalänk

Skrivaren spottar ut blanka papper!

Har haft denna skrivare i några år, använt sporadiskt. Aldrig haft problem. Hade slut på färg ett tag så har inte använt den på några veckor (eller månader jag vet inte så noga) men nu när jag bytt färg och ska skriva ut så spottar den bara ut blanka papper!
Canon Pixma MG5250.
Den har ström och kontakt med datorn. Inget har ändrats, den har bara bytt humör helt plötsligt och jag vet inte var jag ska börja för att hitta en lösning på detta.
Någon kunnig person som har koll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bosselarsson:

Har haft denna skrivare i några år, använt sporadiskt. Aldrig haft problem. Hade slut på färg ett tag så har inte använt den på några veckor (eller månader jag vet inte så noga) men nu när jag bytt färg och ska skriva ut så spottar den bara ut blanka papper!
Canon Pixma MG5250.
Den har ström och kontakt med datorn. Inget har ändrats, den har bara bytt humör helt plötsligt och jag vet inte var jag ska börja för att hitta en lösning på detta.
Någon kunnig person som har koll?

det ska finnas plast skydd på patronerna, har du kikat närmare?

Permalänk
Rekordmedlem

Skrivarhuvudet kanske har torkat ihop.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Skrivarhuvudet kanske har torkat ihop.

Kanske men det kom förbaskat plötsligt. Vad gör man då?

Permalänk
Skrivet av Alle22:

det ska finnas plast skydd på patronerna, har du kikat närmare?

Har alltså haft denna maskin i flera år, jag vet hur man byter patroner.

Permalänk
Medlem

Har du bytt alla färgpatroner eller bara den svarta?

Vad är det du försöker skriva ut? Vilka inställningar?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av bosselarsson:

Kanske men det kom förbaskat plötsligt. Vad gör man då?

Rengör eller byter ut, din kanske är likadant uppbyggd >

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.