Behöver lite råd angående surfplatta, alternativ till Nvidia K1?

Permalänk
Medlem

Behöver lite råd angående surfplatta, alternativ till Nvidia K1?

Hallå där!
Går som många andra i tankarna på en surfplatta.
Har tidigare haft en iPad Air som ersattes av en Surface Pro 3 som jag är nöjd med.
Vill dock nu ha något mindre och mer lätthanterligt för warhammer-kväller med polarna.

Huvudsakligt användningsområde är appen BattleScribe och diverse pdf-böcker men det kan hända att det blir lite streaming genom youtube eller twitch, eventuellt minimalt med gaming.
Pysslar en del med office-paketet, men det antar jag lämpar sig bäst i desktop miljö (vilket jag har på min Surface Pro)

Kikade på Nvidia Shield K1 som såg väldigt trevlig ut för pengarna men den verkar vara lite halvknepig att få tag på, finns det några vettiga alternativ runt den prisklassen?

Övrig info:
Budget: Oklart, gärna runt 2000:-, högre om det gör avsevärd skillnad.
Operativsystem: Spelar inte heller så stor roll, förmodligen android då jag har en windows platta.
Övriga önskemål:
3G/4G är trevligt men egentligen inget krav, lite lagringsuttrymme är dock önskvärt. Behöver inte vara fast, SD-kort går också bra.

Vad har jag för alternativ här egentligen?

Tack på förhand

Edit:
Hur är det med aspect ratios på plattor överlag?
Är 16:9 något att ha eller ska man försöka hålla sig till 3:2?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Hallå där!
Går som många andra i tankarna på en surfplatta.
Har tidigare haft en iPad Air som ersattes av en Surface Pro 3 som jag är nöjd med.
Vill dock nu ha något mindre och mer lätthanterligt för warhammer-kväller med polarna.

Huvudsakligt användningsområde är appen BattleScribe och diverse pdf-böcker men det kan hända att det blir lite streaming genom youtube eller twitch, eventuellt minimalt med gaming.
Pysslar en del med office-paketet, men det antar jag lämpar sig bäst i desktop miljö (vilket jag har på min Surface Pro)

Kikade på Nvidia Shield K1 som såg väldigt trevlig ut för pengarna men den verkar vara lite halvknepig att få tag på, finns det några vettiga alternativ runt den prisklassen?

Övrig info:
Budget: Oklart, gärna runt 2000:-, högre om det gör avsevärd skillnad.
Operativsystem: Spelar inte heller så stor roll, förmodligen android då jag har en windows platta.
Övriga önskemål:
3G/4G är trevligt men egentligen inget krav, lite lagringsuttrymme är dock önskvärt. Behöver inte vara fast, SD-kort går också bra.

Vad har jag för alternativ här egentligen?

Tack på förhand

Edit:
Hur är det med aspect ratios på plattor överlag?
Är 16:9 något att ha eller ska man försöka hålla sig till 3:2?

säger bara Sony z2 riktigt bra surfplatta som är löjligt lätt och tunn jag är smått "teknik tokig" /dåre säger frugan;-) Med andra ord testar jag rätt många plattor, Z2 gör ett mycket bra jobb z4 är trevlig men kostar dock mer. (tycker även z4 blir lite varm efter en stund vilket inte jag gillar när man ligger och kollar på film i sängen det blir inte z2)
ps: köp det nya tangentbordet till pro 4 till din pro 3. gjorde det till min och jäkla vilken skillnad det är.

/Mvh

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@aragon: Trevlig rekommendation!
Måste dock säga att jag inte är något jättefan av Xperia telefoner/surfplattor, tycker faktiskt att de är för tunna.
Har tidigar haft en Xperia Z3 och en Z ultra, bra maskiner men jag var inte helt nöjd.

Nu lyckades jag faktiskt hitta en Nvidia Shield i lager hos webhallen så det blev en sådan!

Ang Surface Cover 4.
Vad är det du tycker gör tangentbordet bättre?
Det jag har har fungerat hyffsat bra, använder med pennan istället för trackpaden då den är sådär, går att skriva på men återigen, sådär.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

@MaxieTheHatter:

ok.. smaken är som baken

Med pro 4 tangentbordet fungerar trackpaden som på en vanlig dator, (mer exakt,den hoppar inte runt, är större samt i ett annat material som glider bättre)
tangenterna har mycket bättre respons och det är mer plats mellan tangenterna (hjälper till när man skriver fort.)
I dag använder jag min pro som vilken bärbar som helst, det tycker jag var svårt att göra med det förra tangentbordet

/

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.