Asus presenterar Zenfone 3-familjen – smarta telefoner i tre olika smaker

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Asus presenterar Zenfone 3-familjen – smarta telefoner i tre olika smaker

Asus introducerar tre modeller i Zenfone 3-familjen som ser ut att erbjuda premium-material och funktioner till priser som hör mellansegmentet till.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Intressanta mobiler. Jag funderar på att köpa antingen Zenfone 3 Deluxe, Oneplus 3 eller nästa Nexus. När utannonseras Nexus egentligen?

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Zenphone 3 deluxe såg riktigt mysig ut. Undrar dock hur Android ser ut på Asus telefoner gällande interface och bloat så man vet om man ska roota den från dag ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Zenfone 3 Deluxe verkar riktigt intressant, frågan är om den får stöd för Android N fullt ut, eftersom dagens telefoner inte kommer att få 100% Android N-stöd pga att det krävs en ompartitionering av telefonen för stöd för alla finesser och Google anser inte att användare skulle klara av att sköta den saken.

Nästa Nexus-modell lär ju ha fullt stöd och ser ut att vara den som står först på min lista.

Notebook Envy 15" 4K IPS 7500U 16GBDDR4@2133MHz 256GB NVMe USB-C
2016Ed. VIII Hero 6700K@4801MHz H₂O 32GB DDR4@3200MHz/cl15 950Pro 1080Ti 11GB H₂O
2014Ed. Z87-A 4790K@4900MHz NH-D14 16GB DDR3@2133MHz/cl11 1070FE 8GB
Portabelt BT ljud: LG G7 ThinQ / Sony WH-H900N h.ear on 2(AptX HD, LDAC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Wasted Hobbit:

Zenphone 3 deluxe såg riktigt mysig ut. Undrar dock hur Android ser ut på Asus telefoner gällande interface och bloat så man vet om man ska roota den från dag ett.

Personligen hade jag rootat oavsett, älskar CyanogenMod. Dessutom låter det en hålla google i styr ^^

OT så verkar det som riktigt intressanta telefoner. Blir lite sugen på Deluxe varianten, lite stor skärm bara. Men kan inte motivera det priset för att byta ut en nexus 5..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Dec 2008

Jah har för mig att Nexus portföljen brukar uppdateras på höstkanten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av ShaZam92:

Intressanta mobiler. Jag funderar på att köpa antingen Zenfone 3 Deluxe, Oneplus 3 eller nästa Nexus. När utannonseras Nexus egentligen?

På hösten brukar Google anordna ett Nexus-event.

Intel Core i7-4770K 3,5 GHz | Asus Radeon R9 280X 3 GB DirectCU II TOP | Asrock Z87 Extreme6 | EVGA Supernova 750 G2
16 GB Adata XPG 1600 MHz | Corsair Carbide Air 540 | Samsung Syncmaster S23A700D | Ducky Shine 3 | Mionix Castor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2002

6GB minne i Deluxe, finns det någon annan mobil på marknaden med så mycket minne?

Zenfone 3 Ultra verkar intressant, hyffsad prestanda och funktioner jämfört med tidigare phablets från Asus, frågan är hur bra bildkvalitet det är på skärmen.

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Wasted Hobbit:

Jag har Asus Zenfone 2 (med Intel Atom Z3580) och den är ganska vanilj, lite fler options i inställningar och så.
Kanske inte säger så mycket om hur det ser ut i år, men man kan ju alltid hoppas.

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Botkyrka, Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Jag hade planerat att köpa en Zenfone 2, men den släpptes väl aldrig i Sverige öht?
Fanns bara att köpa på import...

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012

Roligt att se att en tillverkare till har hoppat på USB type-c Får se om de går att få tag på i Sverige denna gången eller om dem gör en favorit i repris.

Kom in och häng med oss på Geeks Discord!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Intressant att artikelförfattaren inte nämnde ett ord om att de tre mobilerna har Android som Operativsystem.

Svider det i skinnet på Sweclockers medarbetare att det är Android och inte Winphone/Win10M i mobilerna?
Sweclockers är annars ett av Winphone/Win10M anhängarnas starkaste fäste.
ASUS går ju annars i Microsoft ledband på datorsidan och lanserar datorer med hårdvara utan Win7 drivrutiner även om andra tillverkare (Lenovo, Toshiba och MSI) gladeligen har det för samma komponenter.

Vete tusan om inte den 6,8" mobilen får en att dreglande ta fram svinlädret, den skulle sitta fint som ersättare för både en Note8 surfplatta (hemma) och en Note N7000 (på språng/jobbet/bilen).
I synnerhet som Ubuntu surfplattan inte verkar komma ut i butik.

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Kronvrak:

Intressant att artikelförfattaren inte nämnde ett ord om att de tre mobilerna har Android som Operativsystem.

Svider det i skinnet på Sweclockers medarbetare att det är Android och inte Winphone/Win10M i mobilerna?
Sweclockers är annars ett av Winphone/Win10M anhängarnas starkaste fäste.
ASUS går ju annars i Microsoft ledband på datorsidan och lanserar datorer med hårdvara utan Win7 drivrutiner även om andra tillverkare (Lenovo, Toshiba och MSI) gladeligen har det för samma komponenter.

Vete tusan om inte den 6,8" mobilen får en att dreglande ta fram svinlädret, den skulle sitta fint som ersättare för både en Note8 surfplatta (hemma) och en Note N7000 (på språng/jobbet/bilen).
I synnerhet som Ubuntu surfplattan inte verkar komma ut i butik.

Lolwat? Kan det kanske vara så enkelt att artikelförfattaren helt enkelt glömt bort att skriva dit något som för honom är uppenbart och självklart? Snacka om paranoia, jag tror verkligen inte att det kittlar någont på SweCs stab det minsta lilla huruvida Asus använder sig av WP eller Android, speciellt inte eftersom Asus har haft Android i sina zenphones sen första versionen.

|Define XL | AX850W | P8P67 EVO | 2600K | NH-C14 | GTX 980 | Vengeance 2x4GB | 520 240 GB + VelociRaptor 160gb+ F1 1TB + Green 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Essence STX | DT880 PRO @ 250 ohm + Modmic V4| MK-85 Pro (Brown)|5K Laser|

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Registrerad
Jun 2004

Och samtliga är för stora för att inte bli helt vansinnig på i längden.

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Upplösning på telefonerna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

1080

Skrivet av Bruce Wayne:

Upplösning på telefonerna?

korWWW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av jhonekri:

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av SleepstreameR:

Precis vad jag tänkte. Jag vill ha en vettig ersättare till min S4 mini, som är perfekt storlek med sina 4,3". Allt över 4,5 blir för stort att bekvämt kunna användas med en hand och få plats i en jeansficka ordentligt.

Provade en kompis S7 lite grann och den var både för stor och halkig, så det blev dubbelfel XD

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: Intel NUC i3, allt som behövs för Netflix, HBO och Hearthstone =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SR388
Registrerad
Mar 2010

That's what she...didn't say.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Inte om man ska ha den som en ersättare för telefon och surfplatta/bärbar dator. Jag är mycket intresserad av deluxe ultran med 6,8 tums skärmen. Ska sälja min ultrabook för den tror jag. Den har allt jag behöver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av blackeagle:

Precis vad jag tänkte. Jag vill ha en vettig ersättare till min S4 mini, som är perfekt storlek med sina 4,3". Allt över 4,5 blir för stort att bekvämt kunna användas med en hand och få plats i en jeansficka ordentligt.

Provade en kompis S7 lite grann och den var både för stor och halkig, så det blev dubbelfel XD

Det är intressant det där, iofs har folk olika stora händer och fickor men för mig så var Nexus 5 perfekt storlek med sina 5.0". Min 5X däremot (som bara är 0.2" större) sticker alltid ut ur fickorna.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MHz SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

haha 6gb ram på ena modellen!! wow!!

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@63c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 54c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo Legion y720, Gtx1060, i7 7700hq, 16gb 2133, 250gb ssd, 1tb hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Arzei:

Det är intressant det där, iofs har folk olika stora händer och fickor men för mig så var Nexus 5 perfekt storlek med sina 5.0". Min 5X däremot (som bara är 0.2" större) sticker alltid ut ur fickorna.

Fickan skulle väl klara en lite större, men ja, jag har korta fingrar och gillar att kunna greja med bara en hand om jag går och bär på en väska eller något med den andra

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: Intel NUC i3, allt som behövs för Netflix, HBO och Hearthstone =)