Asus introducerar hybriderna Transformer 3 och Transformer 3 Pro

Permalänk
Melding Plague

Asus introducerar hybriderna Transformer 3 och Transformer 3 Pro

Under Computex visar Asus upp sina nya hybridplattor Transformer 3 och Transformer 3 Pro, två produkter som går i direkt konkurrens med Microsoft Surface.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om pennan funkar bra kan jag tänka mig att titta mer in på denna. Att man får med sig tangentbordet är en jäkla bonus och det får MS' val att inte inkludera den se ännu löjligare ut.

Permalänk
Medlem

Indirekt ripoff ju, tur dom var ärliga med det i alla fall
Föredrar dock vanliga Surfare Pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Vad menas med att priset startar på 10 400:- för pro modellen samt 8300:- för den andra?
Betyder det att man får en nedbantad modell med mindre minne samt disk? Låter lite väl bra med i7 och 512gb ssd för 10 lök

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ursäkta, ett GTX 1080 i dockningsstationen? Way cool!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk

kul med konkurrens och verkar vara ett bra pris men tråkigt att dom har en så pass lik design känns som en kina kopia dom borde ha gjort något eget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Vad menas med att priset startar på 10 400:- för pro modellen samt 8300:- för den andra?
Betyder det att man får en nedbantad modell med mindre minne samt disk? Låter lite väl bra med i7 och 512gb ssd för 10 lök

Pro-modellen verkar komma med både i5/i7 beroende på konfiguration, så $999 innebär förmodligen en i5.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Ursäkta, ett GTX 1080 i dockningsstationen? Way cool!

Ja det är coolt, men det är synd att dockan är enorm och dessutom designad av en 11-åring.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Väldigt trevliga hybrider.
Skönt att det fightas mer i toppsegmentet.
Kanske MS sänker priset på 4an.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Gnnh, och så kör de kickstand på dem...

Hade de haft snap-on-tangentbord i stil med T100 hade de varit intressanta. Inte för att jag nånsin använder min hybrid som surfplatta, W10 suger som tablet-OS jämfört med IOS och Android, men det är så otroligt win att inte ha någon värmealstrande elektronik i tangentbordsdelen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

@serverfel: Jo, jag såg den sen, hade bara läst artikeln först.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem

I am slightly impressed. Surface i all ära, men nu när Samsung har sin Tab Pro S och Asus har sin Transformer 3 Pro som är betydligt nättare format (tunnare och lättare och med snarlika specs) så finns det nästan ingen anledning att köra Surface längre.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha mer info på pennan. Om den är bra hade detta kunnat vara ett riktigt monster för illustratörer och tecknare...! Kör ju min SP4 med photoshop och det funkar bra, men pennan är inte perfekt...

Plus extern grafikkort docka hade kunnat fläska på prestandan en hel del till...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ju inte surface book de ska efterapa... Det är surface book pro som gäller, helt über ser den ut att vara.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Äntligen lite äkta konkurens till hybridvärlden. Jag är endast måttligt nöjd med min SP4. Hårdvaran är det inge fel på alla men vilka praktikanter var det som gjorde mjukvaran till surface egentligen? Buggar och åter buggar, pennan slutar funka, hela datorn stänger av sig för att sedan vägra starta de närmsta 15 minuterna. Uppdaterar helt utan förvarning, kan sitta mitt i en föreläsning och anteckna och sen *POP*, uppdateringdags! On screen tangentbord ploppar upp exakt hela tiden när man antecknar i onenote med pennan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Gnnh, och så kör de kickstand på dem...

Hade de haft snap-on-tangentbord i stil med T100 hade de varit intressanta. Inte för att jag nånsin använder min hybrid som surfplatta, W10 suger som tablet-OS jämfört med IOS och Android, men det är så otroligt win att inte ha någon värmealstrande elektronik i tangentbordsdelen.

Tyckte också att de tidigare transformer där man man kan köra som en surfplatta, eller docka ihop så det blir som en bärbar dator var intressant. Nu blir det mer som en surfplatta med eller utan tangentbord.
Sen är de nya betydligt dyrare än de tidigare varianterna också...
Något mer liknande de äldre, exempelvis T100 som du nämnde, fast med uppdaterade specs hade varit intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Tyckte också att de tidigare transformer där man man kan köra som en surfplatta, eller docka ihop så det blir som en bärbar dator var intressant. Nu blir det mer som en surfplatta med eller utan tangentbord.
Sen är de nya betydligt dyrare än de tidigare varianterna också...
Något mer liknande de äldre, exempelvis T100 som du nämnde, fast med uppdaterade specs hade varit intressant.

Ja, alltså, med priset kommer ju motsvarande prestanda också, så den saken har jag inga problem med. Det är egentligen bara det där förbannade kickstandet, som gör den oanvändbar som laptop på allt annat än plana ytor, som är trist. Grejen med de gamla modellernas snap-on-tangentbord är att de funkar precis som en laptop, man kan exempelvis ha dem i knäet i såväl soffan som flygsätet, och slippa sitta böjd som en ostbåge över ett för lågt soffbord eller ett fällbord i sätet framför.

Den andra fina grejen med just hybrider i stort är det jag nämnde, att all värmealstrande elektronik sitter i skärmdelen. Det kanske dock är av mindre vikt nu, de har ju fått ner energiförbrukningen, och därmed värmealstringen, ganska rejält de senaste processorgenerationerna. Som surfplatta är de inte mycket att ha om du frågar mig, kommer nog aldrig lyckas vänja mig vid Windows som pekskärms-OS.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!