Permalänk
Medlem

Trevlig överraskning idag på jobbet

Tur jag plockade ner min dator igår och rengjorde alla vattenblock osv. Min inet order bör dyka upp imorgon och med lite tur mina grejer från ek på fredag.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Det är ganska lustigt hur DHL kan få fram ett paket från portugal till piteå på under 24h medans ett annat paket som skickats från stockholm i fredags fortfarande inte kommit fram...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@pellski87: Håller med. Väntat i en vecka nu på post från Tyskland, enligt postens hemsida är det dock kraftiga förseningar på deras terminaler, 11500 paket som är försenade i malmö t.ex., där bland annat mitt ligger och myser verkar det som.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk

Det verkar vara ett intressant projekt jag lämnar en kommetar för notifikation

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

@pellski87: Håller med. Väntat i en vecka nu på post från Tyskland, enligt postens hemsida är det dock kraftiga förseningar på deras terminaler, 11500 paket som är försenade i malmö t.ex., där bland annat mitt ligger och myser verkar det som.

Ja ibland får man psykbryt på sveriges posthantering...

Skrivet av Vectuvius:

Det verkar vara ett intressant projekt jag lämnar en kommetar för notifikation

Tackar, kommer en update kring lunch!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

UPDATE
Rengörning av block nipplar radiatorer osv.

Jag har börjat montera ihop datorn, väntar dock fortfarande på lite saker, dyker upp några grejer idag hoppas jag!

Gud så hemsk radiatorn såg ut på den här bilden... Ser inte ut riktigt sådär genom mina ögon... måste fixxa till det.

Montering av nya moderkortscover och midplaten.

Kunde inte hålla mig från att börjar montera in radiatorer moderkort osv... skulle bli en tidig kväll, att det ska vara så svårt att släppa allt och gå och sova.. Aja bygget börjar ta sig nu iaf!
Det enda jag har stört mig på med chassit so far är skruvarna till pci korten... HUR FAN TÄNKTE DOM DÄR? eller är det jag som är efterbliven?

Blev push pull på 120 radden.

Det här inlägget blev visst en riktig bildbomb Men det är ju bilderna som är det roliga i byggloggar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick nyss sms av posten, mitt inet paket har kommit. Så ikväll kan jag göra klart i princip allt utom själva rören, kommer update ikväll eller imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var och hämtade min inet order, bara att sätta igång då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev visst en liten order hos caseking...

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Skönt o se att du slet ut 5.25"!

Du hade inte sneglat på barrow? Ser likadana ut som bitspower med till en tredjedel av kostnaden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Skönt o se att du slet ut 5.25"!

Du hade inte sneglat på barrow? Ser likadana ut som bitspower med till en tredjedel av kostnaden...

Mjo resultatet kommer bli sjukt mkt bättre utan 5.25 buren, näe dom måste jag ha missat faktiskt, vart hittar man dom?

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pellski87:

Mjo resultatet kommer bli sjukt mkt bättre utan 5.25 buren, näe dom måste jag ha missat faktiskt, vart hittar man dom?

Aliexpress, beställa från Kina...

http://www.overclock.net/t/1493830/barrow-fittings

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Just nu är detta en av mina favorit byggloggar att följa och ett stort grattis till sponsringen av EKWB! Härligt att se mitt favorit vattenkylnings företag sponsra någon nu igen. Måste även komprimera det växt rummet bakom dina bilder, det ser väldigt snyggt ut. Väntar spänt på nästa uppdatering. ha det gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Najs, jag får kika på det till nästa gång då

Skrivet av Loleo:

Just nu är detta en av mina favorit byggloggar att följa och ett stort grattis till sponsringen av EKWB! Härligt att se mitt favorit vattenkylnings företag sponsra någon nu igen. Måste även komprimera det växt rummet bakom dina bilder, det ser väldigt snyggt ut. Väntar spänt på nästa uppdatering. ha det gött!

Tackar kommer en update sen idag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Update:

Efter lite testande fram och tillbaka med led strips och dioder så bestämde jag mig för att köra dioder här, gav en rätt frän effekt

I princip allting monterat nu.

Testkör belysningen för att se hur det kommer se ut

Detta är nog förmodligen sista uppdateringen innan bygget är klart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet diametern på gängorna på dom där passtrough kopplingarna? Jag vill börja borra hål så det bara är att montera och böja rör imorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En liten update såhär i slutskedet, rören lär dyka upp imorgon så då är allt klart, har gjort det jag kunnat utan dom iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En fråga: om jag inte kopplar in mina pumpars pwm kontakt, går dom då på full fart?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Började dra rören ikväll i hopp om att äntligen få ihop datorn... Tills jag insåg att jag räknat fel på antal kompressions fittings, bara beställa och vänta snällt till onsdag

Ursäkta bild kvalitén.

Denna skönhet ville också vara med tydligen

Bara lite finjustering av längder så kommer nog detta bli najs när det är klart

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig från att dra igång den loopen som är klar den rymde ca 1.2l vätska, blir intressant att se va den andra rymmer!

Inga läckor konstaterades!

Visa signatur

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Ser riktigt fint ut!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Entusiast

Riktigt fint! Mitt projekt nu kommer vara en loop och soft tubing, men har redan två loopar och hard tubing i tankarna... ungefär så där som du kör.

Inte för att jag säger att jag skulle gjort det bättre, men varför kör du 90 graders på vissa ställen och böjt på vissa? Blev riktigt fint iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Ser riktigt fint ut!

Tackar

Skrivet av Zpnk:

Riktigt fint! Mitt projekt nu kommer vara en loop och soft tubing, men har redan två loopar och hard tubing i tankarna... ungefär så där som du kör.

Inte för att jag säger att jag skulle gjort det bättre, men varför kör du 90 graders på vissa ställen och böjt på vissa? Blev riktigt fint iaf!

Tack, jag tycker det är så satans mycket finare med hard tubing, jag gjorde mest så för att jag kände att det skulle se för plottrigt ut med 90graders i varje. Jag är riktigt nöjd, bara surt att jag måste vänta till på onsdag/torsdag för att göra klart :/ nåja, den som väntar på något gott...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilket monster orkar inte räkna men hur många fläktar ska detta flygskepp ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vilket monster orkar inte räkna men hur många fläktar ska detta flygskepp ha?

Tappade räkningen på 350... Skämt åsido, just nu har jag "bara" 11 fläktar... Överväger pushpull på topp radiatorn också men vette tusan, detta projekt håller att kosta endel nu

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Blir det två färger? Kommer köra på vitt i min till en början, sen när jag utökar till två så måste man ju klura på en till färg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Blir det två färger? Kommer köra på vitt i min till en början, sen när jag utökar till två så måste man ju klura på en till färg

Jag är faktiskt i valet och kvalet där, hade varit fränt med en vit och en röd loop... Får se hur jag gör

Slängde in en rgb slinga till ikväll och har dragit klart alla kablar... Nu kan jag bara vänta på kopplingarna, sucks to be me

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Riktigt snyggt!

Danke schön

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dags för en sista uppdatering!

Nu är jag äntligen klar med bygget! kommer göra ett galleri så småningom med lite bättre bilder än dessa!

Jag måste vara världens sämsta fotograf

Visa signatur