Gigabyte sjösätter slimmade speldatorn Aero 14 på Computex

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte sjösätter slimmade speldatorn Aero 14 på Computex

Under Computex 2016 släpper Gigabyte en ny bärbar speldator med slimmad och färggrann design. Väntan på Nvidias nästa generations grafikkort gör dock att en Sverige-lansering kan dröja till senare under året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

960M och 970M med 16GB DDR4 Minne? Tycker att dom borde ha väntat till nästa grafikkort med 10XXM för det är inte så att folk kommer köra 4 photoshops och 3 world of warcraft samtidigt på en laptop

Permalänk

Fin orange färg dock!

Permalänk
Medlem

Fan, jag som hoppades på nya fina laptops med Pascal under Computex! Hoppas Asus släpper en fin utan den onödiga DVD-läsaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

960M och 970M med 16GB DDR4 Minne? Tycker att dom borde ha väntat till nästa grafikkort med 10XXM för det är inte så att folk kommer köra 4 photoshops och 3 world of warcraft samtidigt på en laptop

960M och 970M är relativt klent för en 2560x1440 skärm, och allt mindre än 16GB RAM på en high-end spellaptop är löjligt lite, speciellt för 18kkr.

OnT: Tycker dock de borde vänta till nästa gen GPUer. Just strömförbrukningen i sig är väl värt väntan, även om det är imponerande 10 timmar och stort batteri de har tryckt in. Klart bra tänkt. Sen om nästa gen GPU kan ge lite mer prestanda skadar inte heller så klart.

Färgmässigt... skippa orange, ffs. Det inte en parningsfågel de ska göra, utan laptop.

Permalänk
Medlem

Den var riktigt snygg i orange!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

960M och 970M är relativt klent för en 2560x1440 skärm, och allt mindre än 16GB RAM på en high-end spellaptop är löjligt lite, speciellt för 18kkr.

OnT: Tycker dock de borde vänta till nästa gen GPUer. Just strömförbrukningen i sig är väl värt väntan, även om det är imponerande 10 timmar och stort batteri de har tryckt in. Klart bra tänkt. Sen om nästa gen GPU kan ge lite mer prestanda skadar inte heller så klart.

Men det är väl just vad dom gör, så tolkar jag följande iaf:
Väntan på Nvidias nästa generations grafikkort gör dock att en Sverige-lansering kan dröja till senare under året.
Eller? Luddigt skrivet eller så är det jag som totalt misstolkat hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

De ska avvakta med Sverigelansering tills Pascal kommer för bärbara. Glasklart i text.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Men det är väl just vad dom gör, så tolkar jag följande iaf:
Väntan på Nvidias nästa generations grafikkort gör dock att en Sverige-lansering kan dröja till senare under året.
Eller? Luddigt skrivet eller så är det jag som totalt misstolkat hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu var du lite väl snål i ditt citat va? Fiskar vi likes eller är det bara dålig läsning av hela artikeln?

@anon2110

"Huruvida den släpps i Sverige är dock ännu inte bestämt, då bolaget överväger hålla på datorn till dess att Nvidias nästa generations grafikkort för bärbara datorer med arkitekturen Pascal släppts."

Läs det så förstår du min kommentar. Jag tycker mao att de bör vänta... men det var inte bestämt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nu var du lite väl snål i ditt citat va? Fiskar vi likes eller är det bara dålig läsning av hela artikeln?

@darkshippo

"Huruvida den släpps i Sverige är dock ännu inte bestämt, då bolaget överväger hålla på datorn till dess att Nvidias nästa generations grafikkort för bärbara datorer med arkitekturen Pascal släppts."

Läs det så förstår du min kommentar. Jag tycker mao att de bör vänta... men det var inte bestämt än.

Lugn för tusan, missade helt enkelt den biten i artikeln. Verkligen ingen annan tanke bakom, inget fiskande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X