Val av tjänstetelefoner

Permalänk
Medlem

Val av tjänstetelefoner

Hejsan

Skulle behöva lite hjälp då mobiltelefoner är ungefär lika spännande för mig som att se färg torka
Innan midsommar måste jag beställa 13 tjänstetelefoner till företaget och jag undrar då vad jag ska ha?

Vill inte ha flaggskeppsmodeller (iPhone 6, Samsung S7 etc) då de är för dyra helt enkelt utan det som är mest pang för pengen helt enkelt. Batteritid prioriteras, en "anständig" kamera vore bra samt en bra mailklient.

Privat kör jag med Microsoft Lumia 950XL men är inte helt övertygad då det känns som att man som användare är med i en beta test...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hejsan

Skulle behöva lite hjälp då mobiltelefoner är ungefär lika spännande för mig som att se färg torka
Innan midsommar måste jag beställa 13 tjänstetelefoner till företaget och jag undrar då vad jag ska ha?

Vill inte ha flaggskeppsmodeller (iPhone 6, Samsung S7 etc) då de är för dyra helt enkelt utan det som är mest pang för pengen helt enkelt. Batteritid prioriteras, en "anständig" kamera vore bra samt en bra mailklient.

Privat kör jag med Microsoft Lumia 950XL men är inte helt övertygad då det känns som att man som användare är med i en beta test...

Tack på förhand!

Vilka uppgifterna ska telefonerna vara ämnade för?

Permalänk
Medlem

Sonys Z3a hade jäkligt bra batteritid och en duglig kamera, vet dock inte hur det är med dom nya.

Kanske anses som en flaggskeppsmobil? Vad vet jag ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Vilka uppgifterna ska telefonerna vara ämnade för?

Samtal i första hand Du vet, sånt där man normalt gör minst med telefonen idag

Skrivet av Queros:

Sonys Z3a hade jäkligt bra batteritid och en duglig kamera, vet dock inte hur det är med dom nya.

Kanske anses som en flaggskeppsmobil? Vad vet jag ^^

Kan kolla upp den Men spontant tänker jag telefoner i prisklassen 3 000 - 4 500kr. Där över ser jag ingen vinning egentligen, däremot under så känns det som att mjukvaran ligger lite före hårdvaran vilket skulle försämra upplevelsen.

Permalänk
Medlem

Senaste modellen av Nexus för 2.5k

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3332216

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hejsan

Skulle behöva lite hjälp då mobiltelefoner är ungefär lika spännande för mig som att se färg torka
Innan midsommar måste jag beställa 13 tjänstetelefoner till företaget och jag undrar då vad jag ska ha?

Vill inte ha flaggskeppsmodeller (iPhone 6, Samsung S7 etc) då de är för dyra helt enkelt utan det som är mest pang för pengen helt enkelt. Batteritid prioriteras, en "anständig" kamera vore bra samt en bra mailklient.

Privat kör jag med Microsoft Lumia 950XL men är inte helt övertygad då det känns som att man som användare är med i en beta test...

Tack på förhand!

Kolla på iPhone 5S perfekt för företaget enkel och det finns billiga skydd att skicka med!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

@joeldeluxe: Den var då väldans lik iPhone 4 - enda iPhonen jag ägt tror jag. Tjusig, skall tittas på!

Permalänk
SpelClockers

Jag rekommenderar Google Nexus 5X. Mycket telefon för pengarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hejsan

Skulle behöva lite hjälp då mobiltelefoner är ungefär lika spännande för mig som att se färg torka
Innan midsommar måste jag beställa 13 tjänstetelefoner till företaget och jag undrar då vad jag ska ha?

Vill inte ha flaggskeppsmodeller (iPhone 6, Samsung S7 etc) då de är för dyra helt enkelt utan det som är mest pang för pengen helt enkelt. Batteritid prioriteras, en "anständig" kamera vore bra samt en bra mailklient.

Privat kör jag med Microsoft Lumia 950XL men är inte helt övertygad då det känns som att man som användare är med i en beta test...

Tack på förhand!

Vill du ha bra batteritid kan jag rekommendera Motorola Moto X Play. En bra telefon och ett jättebatteri

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:
Skrivet av Gix:

Jag rekommenderar Google Nexus 5X. Mycket telefon för pengarna!

Två som säger samma sak alltså - måste ju betyda något Skall också kikas närmre på!

Skrivet av jnsson:

Vill du ha bra batteritid kan jag rekommendera Motorola Moto X Play. En bra telefon och ett jättebatteri

Tackar hjärtligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Två som säger samma sak alltså - måste ju betyda något Skall också kikas närmre på!

Tackar hjärtligt!

Den finns också i Dual-SIM version, om du inte vill ha 2 telefoner

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Den finns också i Dual-SIM version, om du inte vill ha 2 telefoner

Ännu bättre för de anställda - själv är jag lite inställd på att rida ut W10M misären

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Ännu bättre för de anställda - själv är jag lite inställd på att rida ut W10M misären

Ah! För mig så finns inte en hel del appar som jag använder på W10M så det går bort direkt. Sedan gillar jag Android för mycket

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ah! För mig så finns inte en hel del appar som jag använder på W10M så det går bort direkt. Sedan gillar jag Android för mycket

Får man fråga vad du saknar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Får man fråga vad du saknar?

Bland annat Truecaller (att den inte får blockera samtal automatiskt. Sedan finns inte Deliveries appen, samt sedan så är jag väldigt integrerat i Googles tjänster. Waze finns inte till Windows Phone (inte några nya uppdateringar, finns en utdaterad version). Sedan gillar jag att kunna se vart jag har varit, i världen så länge jag har en internetanslutning, med hjälp av Google Maps. Den har en funktion som heter Tidslinje. Där kan man se vart man har varit under dagen o så. Använder bara mobilmastar samt Wi-Fi för att lokalisera vart du är, den funktionen VET jag att det bara finns på Android

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Queros:

Bra batteri?? klarar ju inte ens en arbetsdag av hearthstone spelande..

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

@jnsson: Jag har Truecaller i min 950 XL, så förklara gärna vad du menar, tack.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

På vårt jobb kör vi Lumia 640 LTE.
Billig telefon, men faktiskt bra ändå.
Jag klarar mej på en laddning i 3-4 dagar, det får väl ändå anses som bra i dagsläget?

Min privata Galaxy S4 klarar MAX 2 dagar om den är hyfsat passiv.

\\Rhames

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

@jnsson: Jag har Truecaller i min 950 XL, så förklara gärna vad du menar, tack.

Menar att jag kan ställa in så att den automatiskt antingen blockerar (alltså ger upptagen ton) eller sätter telefonen på ljudlöst när telefonnummer blivit makerade som "spam" samtal. Vad jag vet så gör den inte det på Windows Phone pga av Microsofts regler.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson: Jag hör ingenting från samtal som är markerade som spam/ de jag själv blockerat.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

@jnsson: Jag hör ingenting från samtal som är markerade som spam/ de jag själv blockerat.

Då har det ändrat. Men det andra jag skrev står jag fortfarande fast vid

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig