Permalänk
Medlem

@Zpnk: Ser ut att kunna bli ett riktigt grymt bygge!
Vad använder du för barrow fittings och vad för slang?
Fint hedrande av hunden <3

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DrDrelis:

@Zpnk: Ser ut att kunna bli ett riktigt grymt bygge!
Vad använder du för barrow fittings och vad för slang?
Fint hedrande av hunden <3

Tack

http://www.aliexpress.com/store/product/high-quality-Black-3-...

http://www.aliexpress.com/store/product/Barrow-Black-G1-4-45-...

http://www.aliexpress.com/store/product/FREE-HK-postage-High-...

http://www.aliexpress.com/store/product/Barrow-Black-Sparkle-...

https://www.ekwb.com/shop/tube-primochill-primoflextm-advance...

Där är samtliga produkterna

Ja slangen och allt annat från EK kan du ju se på min inköpslista...

Permalänk
Medlem

@Zpnk:
Aha, ja det såg jag nu i en post längre ner på sidan, såg bara mayhemsslangen först men såg att det var primochill på en av bilderna, blev fundersam..
Verkar som trevliga fittings!
Får nog bli sådana när jag ska bygga ut kylningen till grafikkortet med

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk
Entusiast

Tänkte sätta drain och tempsensor i 480-radiatorn i botten av lådan. Tempsensorn och fitting passade inte klockrent direkt i radiatorn, så jag beställde två extensions till den. Tog under två dagar för detta att komma från Slovenien... ibland blir man positivt förvånad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Blev tvingad att öppna upp och pillra lite, så jag plockade ihop lite smådelar och fick ihop detta

http://imgur.com/Wlv9bUZ.jpg

Hade jag varit du hade jag tagit ut anticyklon-skummet från reservoaren och kört med EKWB-loggan i plexi istället, förutom att den är snyggare så smulas den inte sönder i småbitar och sätter sig i blocken, finns en del skräckbilder på nätet som visar söndertrasade bitar av skumgummit de använder. De kanske har ryckt upp sig och gjort en ordentlig QC men varför chansa?

EDIT: I övrigt ser det lovande ut.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pirazy:

Hade jag varit du hade jag tagit ut anticyklon-skummet från reservoaren och kört med EKWB-loggan i plexi istället, förutom att den är snyggare så smulas den inte sönder i småbitar och sätter sig i blocken, finns en del skräckbilder på nätet som visar söndertrasade bitar av skumgummit de använder. De kanske har ryckt upp sig och gjort en ordentlig QC men varför chansa?

EDIT: I övrigt ser det lovande ut.

Jo tanken är att köra den, var osäker på höjden och det inre röret bara...

Bytte när jag såg att det passade. glömde uppdatera med det kortet bara. Så här ser det ut...

Permalänk

Är det tänkt att du ska använda akrylrör eller PETG rör?

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Har också drain + tempsensor i botten på en av mina radiatorer, kan fixa bild fram bild om du vill se.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sir Gaben:

Är det tänkt att du ska använda akrylrör eller PETG rör?

Nu först blir det soft. Men tanken är att inom kort köra dual loop och hard tubing. Ska bara köra raka rör och 90° adaptrar... så när det närmar sig så får vi se vad det blir

Skrivet av jmeistr:

@Zpnk: Har också drain + tempsensor i botten på en av mina radiatorer, kan fixa bild fram bild om du vill se.

Tanken är att de två övre är för att släppa in och ut vatten. Sen blir de två inunder för temp och drain. Det är så du har?
Kan du slänga fram bild så vore det skoj att se

Permalänk
Medlem

@Zpnk:

Tempsensorn & drain

Datorn i övrigt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jmeistr:

Ok. Jag hade dock tänkt annorlunda. Då min radiator kommer ligga ner i botten av chassit så kommer jag ha in och ut på ovansidan, i botten blir det drain och temp.

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Det funkar nog bra

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jmeistr:

@Zpnk: Det funkar nog bra

Blev tvingad att höra mig för på overclock så det inte blir nåt strul med denna lösning, fick svar av en trovärdig källa att det inte var några som helst bekymmer så länge jag satte en stopplugg på min valve. Plugg införskaffades i samma veva som valve så det är nemas problemas

Permalänk
Entusiast

Chassit kommer att beställas i början av september (går inte att beställa före). Så nån gång i början av september kommer loggen att fortsätta...

Har bytt namn än en gång på detta projekt... "Can't make up my mind"

Permalänk
Entusiast

Efter mycket om och men så valde jag ändå att köpa en aquaero fläktstyrning då det blir klockrent att få allt på baksidan istället för kopplat till moderkortet. Sen är jag väldigt imponerad av medföljande programvara...

Permalänk
Medlem

Synd att det verkar ta sådan tid med chassit. Aquaero verkar vara en mycket bra lösning

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zpnk:

Efter mycket om och men så valde jag ändå att köpa en aquaero fläktstyrning då det blir klockrent att få allt på baksidan istället för kopplat till moderkortet. Sen är jag väldigt imponerad av medföljande programvara...

http://i.imgur.com/T5Sy2oH.png

Mjukvaran är väl inte det bästa jag sett men den gör sitt jobb. Störigt att den återställer inställningar så ofta bara, det är enda nackdelen för mig. Den styr min pump och alla mina fläktar efter vattentemperatur, så det är trevligt. Plus att den är fräsig!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Mjukvaran är väl inte det bästa jag sett men den gör sitt jobb. Störigt att den återställer inställningar så ofta bara, det är enda nackdelen för mig. Den styr min pump och alla mina fläktar efter vattentemperatur, så det är trevligt. Plus att den är fräsig!

Tanken att styra den efter vattentemp har slagit mig, men hur pass fort stiger den i förhållande till cpu-temp eller gpu-temp som ju kan dra iväg ganska så fort? Har inte fördjupat mig i den frågan...

Permalänk
Entusiast

Vill passa på att omnämna @Trygga_Jocke för hans stora engagemang och den tid han la ner att hjälpa mig med min tilltänkta gravyr. Nu blev mina planer ändrade och jag meddelade inte han före mina ändringar vilket jag givetvis borde ha gjort. Han la ner mycket tid i onödan vilket så klart gjorde han besviken då han fick nys om mina ändrade planer. Jag kan inget annat än be om ursäkt och lika bra att göra det "offentligt" och inte bara via pm.

Jag tackar dig än en gång för den tid du la ner och beklagar att mina planer ändrades.

// Roger

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zpnk:

Tanken att styra den efter vattentemp har slagit mig, men hur pass fort stiger den i förhållande till cpu-temp eller gpu-temp som ju kan dra iväg ganska så fort? Har inte fördjupat mig i den frågan...

Ja alltså jag kör pumpen på lägsta inställningen hela tiden. Var inte så tydligt kanske. Det gör mycket större skillnad vilket läge fläktarna är på!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Ja alltså jag kör pumpen på lägsta inställningen hela tiden. Var inte så tydligt kanske. Det gör mycket större skillnad vilket läge fläktarna är på!

Jo så långt har jag också förstått det. Att köra pumpen baserat på det är ju en sak. Men fläktarna är ju en annan femma tänkte jag... eller?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zpnk:

Jo så långt har jag också förstått det. Att köra pumpen baserat på det är ju en sak. Men fläktarna är ju en annan femma tänkte jag... eller?

Det är ändå ganska enkelt att ställa in faktiskt! Kolla här!

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Det är ändå ganska enkelt att ställa in faktiskt! Kolla här!

http://i.imgur.com/ohine3e.png

Jo att ställa in det via en graf är inte mitt huvubry. Tänkte mer hur pass snabbt vattnets temperatur ökar i förhållande till komponenterna.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zpnk:

Jo att ställa in det via en graf är inte mitt huvubry. Tänkte mer hur pass snabbt vattnets temperatur ökar i förhållande till komponenterna.

Tja, inte jätte? Det beror på hur bra avkylning en har. Jag kör fläktarna på så lågt varv att 360+280 faktiskt har lite jobbigt att kyla ordentligt men är de igång på 10% så höjs knappt vattentempen över 30c i idle och typ 45c i load på sin höjd.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Nästa del dök upp idag. Hade jag kontaktat DHL igår hade jag säkert kunnat hämta den själv under gårdagen... men då chassit ändå inte kommer förrän i början av september så lät jag DHL köra ut detta.

Permalänk
Entusiast

Idag beställdes chassit då det äntligen kom i lager. Förhoppningsvis har jag den till nästa helg... det enda sura är att jag jobbar 30 timmar den helgen

Siktar på att ha allt klart till tisdagen efter iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut, första loggen jag kommer följa. Beställde själv precis ett r80, blev sjukt frälst i hex gear efter jag såg din bygglogg för några veckor sen. Trist med lång arbetshelg för dig, men om det är till någon tröst åker jag och jobbar i Afrika 2,5 månad nästa vecka så.. Ja.. Du får klämma på det innan mig iaf haha.
Lycka till med projektet!

Visa signatur

Bygger:
■i7-6850k ■Asus rampage V E10 ■Dominator 32Gb 3,2GHz
■Asus GTX 1080 x2 sli ■Samsung 850 PRO 512Gb + 128Gb
■Corsair ax1200i ■Acer 27" IPS

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Vad har du tänkt ha för färgschema? Du kanske har nämnt det tidigare, men jag är slö

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tibbar:

Ser spännande ut, första loggen jag kommer följa. Beställde själv precis ett r80, blev sjukt frälst i hex gear efter jag såg din bygglogg för några veckor sen. Trist med lång arbetshelg för dig, men om det är till någon tröst åker jag och jobbar i Afrika 2,5 månad nästa vecka så.. Ja.. Du får klämma på det innan mig iaf haha.
Lycka till med projektet!

Ouch... ja det är värre än min väntan
Kul att kunna inspirera!

Skrivet av jmeistr:

@Zpnk: Vad har du tänkt ha för färgschema? Du kanske har nämnt det tidigare, men jag är slö

Svart och vitt, eventuellt med röda inslag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Eventuellt river man bygget imorgon och börjar preparera... blir att sitta utan speldator någon dag. Men vill inte stressa detta och få det bra. Kommer ändå inte vara lika lång väntan som det var när man satt utan grafikkort