Bluetooth Högtalare 800-1500kr ungefär

Permalänk
Medlem

Bluetooth Högtalare 800-1500kr ungefär

Tja!

Jag behöver eran hjälp, ni som kan det här med ljud.

Har kollat mycket på JBL Charge 2+, JBL Charge 3 och några andra. Tycker det är väldigt svårt att bestämma mig vilken jag ska köpa.

Det jag vill att högtalaren ska ha är följande:

- Bra ljud, som är högt och inte håller på och förstör musiken på hög volym.
- Bra bas.
- Kunna ladda mobilen.
- Bra batteritid.
- Kanske lite vattentät, men behövs kanske inte.
- Pris: mellan 800-1500 kr ungefär.

Så nu frågar jag er om ni vet några bra bluetooth högtalare med dessa krav och varför man ska köpa just dessa?

Permalänk
Medlem

Med tanke på dina krav med att kunna ladda mobilen och lite vattentät så är JBL Charge den jag skulle rekommendera. 3an är bättre men 2+ är billigare så vilken av dom beror på vad du vill lägga.

"Väldigt" bra ljud och "väldigt" bra bas kan du dock inte räkna med för dom pengarna och batteridrift.

Permalänk
Medlem

Snäppet över din budget är jag medveten om, men vill ändå tipsa om, för 1679 kr:

Harman Kardon Go + Play Wireless: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1825809

Väldigt bra ljud och batteritid (Min erfarenhet ca 12h). Bluetooth från mobilen så man kör Spotify eller vad man vill, kan ladda mobilen via USB-uttag.

Det enda negativa är att man kör på vanliga R20-batterier, inte inbyggda lion-batterier som man laddar upp genom att koppla in stereon till elnätet.

Vi brukar dra med denna på stranden eller allmänna utomhustillställningar. Även midsommarhelgen och trots att vi har med oss reservbatterier har vi aldrig behövt använda dessa då den första laddningen alltid hållt hela helgen (tors -> söndag).

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Med tanke på dina krav med att kunna ladda mobilen och lite vattentät så är JBL Charge den jag skulle rekommendera. 3an är bättre men 2+ är billigare så vilken av dom beror på vad du vill lägga.

"Väldigt" bra ljud och "väldigt" bra bas kan du dock inte räkna med för dom pengarna och batteridrift.

Ja det är sant det du säger, var sugen på JBL Charge 3, men vill att den ska bli lite billigare. Vill att SIBA ska få in den där, för det är studenterbjudande på alla produkter där. Batteridriften ska ligga runt 14h har jag sett på youtube när de testat så det är bra.
Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borche:

Snäppet över din budget är jag medveten om, men vill ändå tipsa om, för 1679 kr:

Harman Kardon Go + Play Wireless: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1825809

Väldigt bra ljud och batteritid (Min erfarenhet ca 12h). Bluetooth från mobilen så man kör Spotify eller vad man vill, kan ladda mobilen via USB-uttag.

Det enda negativa är att man kör på vanliga R20-batterier, inte inbyggda lion-batterier som man laddar upp genom att koppla in stereon till elnätet.

Vi brukar dra med denna på stranden eller allmänna utomhustillställningar. Även midsommarhelgen och trots att vi har med oss reservbatterier har vi aldrig behövt använda dessa då den första laddningen alltid hållt hela helgen (tors -> söndag).

Den där låter ju väldigt intressant, det är väl Harman som gjort JBL också om jag har rätt.
Verkar väldigt bra tanke på dessa krav jag hade, men skulle varit smidigare med ett lion-batteri istället för vanliga R20-batterier.
Ska kolla närmare på den också och se om den är bättre än JBL Charge modellerna. Men tror JBL Charge är smidigare för mig.

Men tack för svaret!