Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Ny tv

Hej
Min gamle Lg har gett upp och jag ska köpa ny tv, sneglar lite på en Sony Bravia och jag undrar om denna duger till att spela på.

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/46-50tum/sony-bravia-...

Mvh Emil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Banananana
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av barsen:

Hej
Min gamle Lg har gett upp och jag ska köpa ny tv, sneglar lite på en Sony Bravia och jag undrar om denna duger till att spela på.

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/46-50tum/sony-bravia-...

Mvh Emil

Det kommer fungera jätte bra. Perfekt vak! Har store bror till denna. Dem har lågt input lag låg ms. Riktigt bra bild. Kör min i vardagsrummet med en htpc och steam in home streaming.

Sjukt smidigt. Smart tv funktionerna är kassa.
Men kör du den som dator skärm använder du ändå bara power knappen på tvn.

Annars löser en chromecast det.

Vill du ha snabbt svar? Citera mitt inlägg.
acer x34 + cb290c +eizo 2331, 6700k+2 980ti classified(97 och 95% ascii)+massa annat bröte m2 diskar osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Qwal:

Det kommer fungera jätte bra. Perfekt vak! Har store bror till denna. Dem har lågt input lag låg ms. Riktigt bra bild. Kör min i vardagsrummet med en htpc och steam in home streaming.

Sjukt smidigt. Smart tv funktionerna är kassa.
Men kör du den som dator skärm använder du ändå bara power knappen på tvn.

Annars löser en chromecast det.

Har inte Android TV inbygd chromecast? Min Nvidia Shield TV har det åtminstone.

Main: Acer X34A Fortress II i7 8700k ROG Strix Z370-F GTX 1080Ti Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC
Filserver: Lian Li PC-V354B X10SLH-F E3-1240Lv3 32GB ECC RAM IBM M1015
HTPC: nVidia Shield TV 500GB JVC DLA-X30
DMP-BD310 Denon AVR-4310 Anthem MCA-50 Monolith DF
XTZ 99.36x2/99.26x3 MK II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Banananana
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av roosterx:

Har inte Android TV inbygd chromecast? Min Nvidia Shield TV har det åtminstone.

Mitt fel. Den sonyn har inbyggd chromecast!

Vill du ha snabbt svar? Citera mitt inlägg.
acer x34 + cb290c +eizo 2331, 6700k+2 980ti classified(97 och 95% ascii)+massa annat bröte m2 diskar osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Tack för svar.
Köpte tv:n igår och är än så länge nöjd, tycker dock att min gamle Lg hade lite bättre bild.
Jag ska spela lite ikväll så får vi se hur bilden blir ihop med ps4:an.

Mvh Emil

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av barsen:

Tack för svar.
Köpte tv:n igår och är än så länge nöjd, tycker dock att min gamle Lg hade lite bättre bild.
Jag ska spela lite ikväll så får vi se hur bilden blir ihop med ps4:an.

Mvh Emil

Var din gamla TV en plasma?

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB Lagring: WD Red 6TB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av alex5555:

Var din gamla TV en plasma?

De var en vanlig lcd.

Mvh Emil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av barsen:

De var en vanlig lcd.

Mvh Emil

Ok Undrade bara.

Jag är också på jakt efter en ny TV, men det måste vara en från 2016 och ha 4K. Samsungs 7-serie (specifikt UE49KS7005) är jag mest intresserad av i dagläget. Främst för att jag inte kan ha en TV som är bredare än 1090 mm.

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB Lagring: WD Red 6TB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Själv vill jag se en ny-tappning från Sony av X900 serien med dom karismatiska högtalarna Dock så klart OLED och 4K framförallt. Tji vilken dröm tills den kommer....

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Hej igen
Har nu bytt Sonyn mot en Lg uhd, stod inte ut med Sonyns släpiga bild när man spelade. Ett annat plus är att Lg har mycket bättre menyer.

Mvh Emil