Pausa i laddningsskärmen? Almäna tankar om spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2007

Pausa i laddningsskärmen? Almäna tankar om spel.

Väldigt många spel har en laddningsskärm där de för att man inte ska bli uttråkad får läsa lite om något relaterat till spelet.
Vissa har så att man måste trycka att man är redo för att gå vidare vilket jag kan tycka oftast är onödigt.
Därav föredrar jag då spelet startar då det laddat färdigt.

Till frågan som jag vill bolla.
I vissa senarion ser man "press x to skip this", varför inte ha under en laddningsskärm något i stil med. "press x to pause and read"

Bättre skrivet och beroende på spel såklart.

Vad är era tankar?

CPU: i7 3770k@4,50Ghz MB Z77X-D3H RAM: 16GB@2133mhz (10-12-11-27 2T)
GPU: 980Ti@1404,8 HDD: 4st MLC 1st TLC and 2st HDD for random: FD-PSU-TS2B-800W. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Via to Z-2300 for VOIP. http://valid.x86.fr/nf1u3d https://www.techpowerup.com/gpuz/gxryb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Känns mest som en kvarleva från äldre spel där man ibland följde en textlinje som var essentiell för handlingen, senare smög många in reklam för andra spel i filmsekvenser och annat, misstänker starkt att det var därför, så att man skulle lägga märket till reklamen bättre om man fick göra en aktiv handling för att få bort det...
Idag är det ju många spel som går direkt vidare när det laddad klart.

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)