Forumdelen sponsras av

Ny Samsung. UE55KS7005 Vs. UE55JS8005

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Ny Samsung. UE55KS7005 Vs. UE55JS8005

Hej alla Tv-experter.

Har inte super insatt i rådande tv-marknad och har försökt forska lite vad man ska inhandla för något.

Dessa är mina kriterier:
- Inte dyrare än 15k om möjligt.
- Inte välvd.
- Bra användarupplevelse.
- 55"

Hade nästan bestämt mig för UE55JS8005, men insåg sen att det är "förra årets modell" och UE55KS7005 är årets modell (verkar inte finnas någon 8-serie i år?).

Har försökt läsa till mig skillnaderna vilket inte var så enkelt men UE55KS7005 verkar ha bakbelyst panel medans UE55JS8005 har kantbelyst? Enligt säljaren så skulle det vara lite bättre fjärr på årets än förut också. Vad tycker ni av dessa två? Eller finns det något helt annat man ska ha?
Kommer ha tvn till att se på framförallt streaming samt digital-tv. Inte nå spel i dagsläget iaf.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2006

Jag har själv en JS8500 och är nöjd. Den är kantbelyst precis som du säger.

Fjärrkontrollen kan jag inte uttala mig om då jag använder min Shield TV för all streaming, tittande och annat.

Kollar du på recensioner här kan du nog få en väldigt bra uppfattning. http://www.rtings.com/ Annars kan du själv titta på ex. HiFi klubben

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

7-serien är Samsungs "bättre mellanklass" medan 8-serien är "enklare toppmodeller". Det är en 8-serie på väg. Jag ska testa ett exemplar framöver.

Det som talar för den nya modellen är att det är större chans att den faktiskt fungerar bättre med HDR. 2015-modellerna är överlag rätt skakiga på den fronten.