Wooting visar det analoga tangentbordet One på Computex 2016

Permalänk
Melding Plague

Wooting visar det analoga tangentbordet One på Computex 2016

Med sin IR-brytare vill nederländska Wooting att revolutionera tangentbordsmarknaden med möjligheten till analog inmatning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någonting nytt i alla fall, har följt denna länge och kommer köpa den när den kommer ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

För någon med dålig fantasi - vad ska nu detta vara bra för?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

För någon med dålig fantasi - vad ska nu detta vara bra för?

Om den kan känna av hur långt man har tryckt ner tangenten kan det ju vara riktigt fint i spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hurra!

Typ något sådant här jag gått och funderat på i flera år. Det är då fan att andra ska apa efter mina idéer jämt

Solklart kör hur som helst.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Det var ju ett clean look

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

För någon med dålig fantasi - vad ska nu detta vara bra för?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Problemet är att de flesta spelen inte går att köra med både mus xboxkontroll samtidigt. Något som är jobbigt med steams kontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen numpad gör den ju helt ointressant. Inte för att jag använder numpaden när jag skriver siffror (många gör det dock) men är bra för kortkommandon i spel och andra applikationer.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av celoz:

Ingen numpad gör den ju helt ointressant. Inte för att jag använder numpaden när jag skriver siffror (många gör det dock) men är bra för kortkommandon i spel och andra applikationer.

Håller med om att det finns fördelar med numpad, men TKL-tangentbord är alldeles underbart för gaming, eftersom tangentbordet annars är ivägen för musen precis hela tiden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Ingen numpad gör den ju helt ointressant. Inte för att jag använder numpaden när jag skriver siffror (många gör det dock) men är bra för kortkommandon i spel och andra applikationer.

Jupps för det går ju inte köpa lösa numpads ?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&b=458

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Jupps för det går ju inte köpa lösa numpads ?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&b=458

Jag skulle definitivt vara intresserad av ett bra mekaniskt TKL med en tillhörande numpad i samma design.

Angående Wooting så var det riktigt snyggt. Får hålla koll på intryck när det släppts.

Permalänk
Medlem

Om jag förstår det rätt så måste man trycka ned en tangent 2mm innan den börjar registrera (precis som med Cherryswitchar), vilket inte är något problem för "digitalt" bruk men för "analogt" så innebär det att det bara är spannet mellan 2-4 mm som kan användas. Alltså kan det nog behövas träning för att snabbt hitta av 2mm-läget. Men Wooting nämner att de ämnar utöva påtryckningar för att utöka det analoga spannet i framtiden, så förhoppningsvis kommer det en ny switch framöver (med kanske 1-4 mm spann) som man enkelt kan byta till.

En annan potentiell nackdel är att om man använder o-ringar för nedslagsdämpning så kan man inte använda hela det analoga spannet, beroende på hur tjocka o-ringar man har.

Gillar konceptet, och att kunna byta switch enkelt är ett stort plus. Även mycket bra att det är MX-kryss för tangentmonteringen, så är det bara att byta till bättre tangenter direkt (för alla har väl sitt favorit-set PBT-tangenter? ).

Undras om jag inte måste stödbacka ett i deras Kickstarterkampanj, bara för att...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Jupps för det går ju inte köpa lösa numpads ?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&b=458

Jag vill inte ha en lös numpad. Jag vill ha ett tangentbord där numpad ingår.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Såvida inte prislappen innehåller någon absurd summa kommer det här köpas!

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Skrivet av celoz:

Jag vill inte ha en lös numpad. Jag vill ha ett tangentbord där numpad ingår.

Då köper du inte detta, hur enkelt löst som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

Då köper du inte detta, hur enkelt löst som helst.

Nämen tack fan, du är en smart jävel du.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av Alling:

Håller med om att det finns fördelar med numpad, men TKL-tangentbord är alldeles underbart för gaming, eftersom tangentbordet annars är ivägen för musen precis hela tiden.

Du får väl bre ut dig mer då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En fördel med optiska brytare som inte har nämnts så mycket är att de är också snabbare än de elektro-mekaniska. (Inte för att det spelar någon större roll i verkligheten, men "gamerz" brukar bry sig om sånt.)
I alla brytare där två ledare möts - Cherry MX, membran, etc. - så studsar ledarna något mot varandra innan det blir en tillförlitlig kontakt, och likadant när de släpps. Detta innebär att elektroniken inuti tangentbordet måste fördröja varje nedtryck eller uppsläpp några millisekunder innan den kan rapportera detta till datorn.
Optiska brytare fungerar annorlunda: Flaretech har en fördröjning på bara 0.03 ms.
(Detta innebär förstås inte att tangenttryckningar kommer till datorn så snabbt...)

Skrivet av celoz:

Jag vill inte ha en lös numpad. Jag vill ha ett tangentbord där numpad ingår.

Det är bara att limma ihop dem.

Wooting har sagt att de planerar en modell med inbyggd numpad efter den här.
De har inte heller ensamrätt på Flaretech-brytarna utan det kan komma "fullstora" tangentbord från andra tillverkare också. På Computex fanns det en "fullstor" prototyp i Ducky's monter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Optiska brytare fungerar annorlunda: Flaretech har en fördröjning på bara 0.03 ms.
(Detta innebär förstås inte att tangenttryckningar kommer till datorn så snabbt...)

Man får väl höja USB pollrate till 100 000Hz, eller koppla in tangentbordet på DIN-kontakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Man får väl höja USB pollrate till 100 000Hz, eller koppla in tangentbordet på DIN-kontakt.

Max USB poll rate är 1000 Hz. Begränsningen sitter på en lägre nivå i USB-stacken än i det protokoll där tangenter skickas.
PS/2-protokollet är något snabbare än USB endast på nedtryck av vissa tangenter. I övrigt är PS/2 långsammare än USB.

I teorin förstås...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Håller med om att det finns fördelar med numpad, men TKL-tangentbord är alldeles underbart för gaming, eftersom tangentbordet annars är ivägen för musen precis hela tiden.

Ladies and gentlemen, I give you:

En sån här med analog input som stöds felfritt av OS:et och alla nya spel stödjer det och då är jag i himlen. Lär alltså inte hända på jäääääääääääääääääääävligt länge

[edit] Har denna både hemma för spel och på jobbet för programmeing. Underbart![/edit]

Permalänk
Medlem

Backat. Önskat analogt tangentbord väldigt länge. För FPS & Racing.
Måste vara klockrent till GTA, COD, Battlefield, Mad Max osv

Permalänk
Medlem

Tyckte designen var rätt najs, har alltid undrat varför man envisas med att ha nån ram runt tangentbordet, mycket snyggare med en sån där platt skiva som tangenterna sitter på. Enklare att rengöra också förmodligen.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Findecanor:

En fördel med optiska brytare som inte har nämnts så mycket är att de är också snabbare än de elektro-mekaniska. (Inte för att det spelar någon större roll i verkligheten, men "gamerz" brukar bry sig om sånt.)
I alla brytare där två ledare möts - Cherry MX, membran, etc. - så studsar ledarna något mot varandra innan det blir en tillförlitlig kontakt, och likadant när de släpps. Detta innebär att elektroniken inuti tangentbordet måste fördröja varje nedtryck eller uppsläpp några millisekunder innan den kan rapportera detta till datorn.
Optiska brytare fungerar annorlunda: Flaretech har en fördröjning på bara 0.03 ms.
(Detta innebär förstås inte att tangenttryckningar kommer till datorn så snabbt...)

Det är bara att limma ihop dem.

Wooting har sagt att de planerar en modell med inbyggd numpad efter den här.
De har inte heller ensamrätt på Flaretech-brytarna utan det kan komma "fullstora" tangentbord från andra tillverkare också. På Computex fanns det en "fullstor" prototyp i Ducky's monter.

Vi pratade faktiskt med ducky om det tangentbordet och dom har just nu Inga planer att bygga en modell med flaretech-brytarna. Dom ställde bara ut det för att dom tyckte det var en intressant produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vi pratade faktiskt med ducky om det tangentbordet och dom har just nu Inga planer att bygga en modell med flaretech-brytarna. Dom ställde bara ut det för att dom tyckte det var en intressant produkt.

Korkat att ställa ut om det inte planerar en produkt.

Permalänk
Medlem

Förbannat snyggt tangentbord. Längtar tills den kommer ut!