Trådlöst headset med bra räckvidd

Permalänk
Medlem

Trådlöst headset med bra räckvidd

Såg att det redan fanns en mängd förfrågningar om headset men tyckte inte att någon motsvarade mina önskemål.
Egentligen använder jag mest mikrofonen i headsetet och låter ljudet gå till de riktiga högtalarna.
Föredrar mindre högtalare/"puffar" eftersom jag mest använder headsetet för mikrofonens skulle. Så själva högtalarna hänger mest runt halsen.

Funderade en kort stund på att bara leta efter en trådlös mikrofon. Kom fram till att jag vill kunna ha möjligheten att lämna datorn och ändå prata/lyssna.

Krav:
Trådlöst

Viktigt:
Lång räckvidd, ska inte tappa kopplingen när jag lämnar rummet.
Lätta
Lång batteritid

Mindre viktigt:
Ljudkvaliteten

Pris: <1000kr

Permalänk
Medlem

Köpte Logitech G930 på rea för 799. Räckvidden funkar så länge man inte ställer sig i ett rum i andra änden av huset, med andra ord inga problem. Batteritiden är OK. Har som vana att alltid ladda över natten och det har aldrig tagit slut under en kväll/natt trots många timmars spelande. Ljudet är OK för spel. Enda nackdelen är att de inte är lika sköna som mina trådade Sennheiser-lurar, men man kan inte få allt.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag använder Jabra Evolve 65 UC Stereo som daliy driver i jobbet.
Riktigt bra headset och framförallt mic, detta är kompatibelt med BT, NFC och även trådlöst via USB reciver som skickas med och är plug'n'play i datorn.

Väldigt bra räckvidd. (30m)

Detta anses som en proffsprodukt och inget "gamer skräp".

Små och smidiga är de också, och har en batteritid på.. jättemånga timmar.
Inbyggt li-on batteri, laddas via MicroUSB.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Såg att båda ligger lite över önskad prisnivå.
Jabra headsetet är det som tilltalar mig mest. Lagom stora lurar.

Permalänk
Medlem

Sennheiser RS120 kostar under tusenlappen och har både bra ljud och räckvidd. Ingen mic dock.

Edit: Använder storebror RS175 (kring tvåtusen kronor) och en Blue Snowball och det funkar grymt bra, bättre ljud än alla gaming lurar jag testat tidigare.

Permalänk
Avstängd

@andreas_dock: Dom lurarna hade väldigt små kuddar eller? Läcker det inte in mycket oljud runtomkring då?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av jonas1972:

@andreas_dock: Dom lurarna hade väldigt små kuddar eller? Läcker det inte in mycket oljud runtomkring då?

Det är on-ear - så jo det läcker in ljud från omgivningen, vilket tanken också är.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Att det läcker ljud är inget problem eftersom jag i första hand enbart använder mikrofonen och inte själva hörlurarna.
Väljer för det mesta att ha allt ljud från de riktiga högtalarna, inklusive tal från Skype.
Jag vill däremot ha möjligheten att växla om till hörlurarna och kunna förflytta mig i lägenheten.

Så det är ett absolut krav med mikrofon i headsetet.

Permalänk

Bluedio Turbine Hurricane H+ (Plus) Bluetooth 4.1 Stereo Headphones Headset. Cirka 180:- på wish.

Permalänk
Medlem

Kolla blocket, jag hittade ett par Logitech 933 för 900:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3295112
Ganska stora, men sjukt bra ljud och trådlöst via typ Wifi, inte blåtand, så jag kan gå runt i hela min lägenhet utan problem.
Väldigt lätt att bara flytta usb till ps4, funkar direkt utan inställningar.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Med tanke på vad du önskar det vill säga lätta, god räckvidd och så vidare så skulle jag säga logitech h800. Just nu är de väldigt dyra i Sverige och inte värda det priset de kostar, men om du köper på amazon uk kostar de ca 530 kr vilket är klart bra.

Räckvidden beror lite på material i huset, men hos mina föräldrar har jag fått räckvidden att hålla en våning ifrån datorn utan störning, och med rätt mycket störningar två våningar från datorn. De är dock ganska sköra i laddkontakten vilket är enkelt att få glappa. Men micken är bra, ljudet bra, men med mycket utsläpp..