In ear hörlurar med mycket bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kolla dagens tips! Fett bra pris!

Vore kanske något. Kan man ha ett "vanligt" uttag också?

Googlade och såg att dom enbart passar till iphone. Attans! Men du skulle säga att Sony MDR-EX650AP fungerar okej?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Hej

Jag är en gammal användare av Koss The Plug in ear hörlurar och letar nu efter några bättre, jag använder mobilen för att spela upp musik.
Det jag gillade med Koss The Plug var att det var en av de få in ear hörlurar som jag har prövat som har en vettig bas, de negativa sakerna går däremot göra hur lång som helst.

Jag har på måfå provat att köpa olika in ear hörlurar i runt 500kr klassen och jag har knappt kunnat lyssnat på diskanterna som skriker utan att det finns någon bas. -Detta är individuellt, men jag hatar höga toner. Hörlurarna som jag har köpt har det stått att de ska ha mycket bas, vilket de inte precis har haft enligt mitt tycke.

Nå är det någon som vet någon annan in ear hörlurar som skulle passa en surgubbe som mig än koss the plug?

Det jag saknade med koss the plug är att de så snabbt börjar glappa plus att man inte har mikrofon, det sista kanske är kört att få en bra kombination till? Min prisklass är runt till 1000kr, men för 1000kr så vill jag inte ha någon som inom en månad börjar glappa.

Hej (och hå),
Du är en gammal användare av Koss. Hur gammal är du?. Hur ofta spolar du öronen (med Revaxör, t.ex)? Ok, vi lyssnar faktiskt med hjärnan, dvs. hjärnan skall försöka tolka den information som örats ca. 1miljon flimmerhår sänder. Bas är nu det enklaste att få fram vid tillverkning av in-ear lurar. Lågfrekventa ljud tar hjälp av kroppens benstomme, bl.a. Därför är det viktigt att lurarna inte "glappar".
Ett utmärkt (men dyrt) resultat får du om du låter en audionom göra en avgjutning och sedan tillverka ett par "buds" till dina lurar. Räkna med någon tusenlapp, men du kan nu klara dig med ett par betydligt billigare in-ear. Inpassningen i hörselgången är ju a och o.
Testa gärna detta med Sennheiser eller AKG. Lycka till, och var glad så länge du får vara tacksam.

Permalänk
Inaktiv

Lite fler tips har kommit, jag ska kolla in dem.

Skrivet av Bafatt:

Hej (och hå),
Du är en gammal användare av Koss. Hur gammal är du?. Hur ofta spolar du öronen (med Revaxör, t.ex)? Ok, vi lyssnar faktiskt med hjärnan, dvs. hjärnan skall försöka tolka den information som örats ca. 1miljon flimmerhår sänder. Bas är nu det enklaste att få fram vid tillverkning av in-ear lurar. Lågfrekventa ljud tar hjälp av kroppens benstomme, bl.a. Därför är det viktigt att lurarna inte "glappar".
Ett utmärkt (men dyrt) resultat får du om du låter en audionom göra en avgjutning och sedan tillverka ett par "buds" till dina lurar. Räkna med någon tusenlapp, men du kan nu klara dig med ett par betydligt billigare in-ear. Inpassningen i hörselgången är ju a och o.
Testa gärna detta med Sennheiser eller AKG. Lycka till, och var glad så länge du får vara tacksam.

Jag äter hörlurar, de börjar glapp rätt snabbt och det beror självklart på att jag har mobilen i fickan och en böjd hörlurar kabel. Så svindyr trådbundna hörlurar blir inget för mig, även om jag skulle vilja ha detta. Men det råd gäller såklart trådlösa också och det kanske finns såna. Sedan har trådlösa säkert sämre ljud..

Nå jag tackar för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vore kanske något. Kan man ha ett "vanligt" uttag också?

Googlade och såg att dom enbart passar till iphone. Attans! Men du skulle säga att Sony MDR-EX650AP fungerar okej?

Jadå, de var absolut godkända lurar. Tror de vanliga heter reflect, men saknar brusreducering. Maila JBL och fråga, finns säkert motsvarande för andra kontakter än lightning.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag är lite tråkig - men var försiktig med ljudnivån - speciellt om ni spelar länge (8 timmar dag). Själv lider jag av en tinnitus modell lastbil utanför huset som brummar i typisk 50 Hz område i 24/7 - och kommer att göra det resten av livet... normalt brukar tinnitus ligga högt i frekvens (TV-pip (aka 16 kHz) i öronen), vilket jag också har - men det kan även slå på bastoner om man har otur...

Det går lite upp och ned med humör och hur väl hjärnan filtrerar - men det är inte kul alls och det går inte att stänga av...

Kör man 8 timmar om dagen så är det absolut 80 dB SPL max - det är inte speciellt högt och många kommer vara missnöjda och drar på ändå. Om några år kommer somliga av er förbanna bittert över att ni gjorde det, och det är högst individuellt i hur mycket man tål - och när man hör skadan (dvs. hör tinnitus) så är det försent!! - och ingen förvarning innan!!

Tat lungt - ingen av er har plåtöron hur mycket ni än tror när ni är unga och speciellt inte om man är en man. (kvinnor är betydligt mer tåliga i det avseendet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Lite fler tips har kommit, jag ska kolla in dem.

Jag äter hörlurar, de börjar glapp rätt snabbt och det beror självklart på att jag har mobilen i fickan och en böjd hörlurar kabel. Så svindyr trådbundna hörlurar blir inget för mig, även om jag skulle vilja ha detta. Men det råd gäller såklart trådlösa också och det kanske finns såna. Sedan har trådlösa säkert sämre ljud..

Nå jag tackar för tipset.

Man får dock lite vad man betalar för. När jag körde med lurar i 400kr klassen höll de ett kvartal ungefär.
Köpte ett par sennheiser ie6 som levde nog länge till att bli pensionerade (tre år i samma användning som tidigare lurar).
Sitter nu med ett par ie80 som är gudomliga. Men kostar lite mer än vad många är villiga att lägga på ljud.

Sennheiser ie80 full uppskruvade dunkar på rätt bra (finns reglage för att ändra basen). Köpte de av liknanade orsak och för att de oftast är rekommenderade överallt om man söker på lurar med lite mer bas. Lyssnar nästan enbart elektroniskt men även klassiskt, rock, hårdrock, metal (typ allt utom rnb/hiphop/folk). Är dock ganska insnöad på hardstyle atm vilket gjorde att jag bytte ut mina ie6 som ibland klippte lite på vissa låtar. Ville även ha lite mer dunk och få bättre ljud generellt.
Kostar lite men är stadiga.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Dessa SoundMagic gillar jag, finns även med mic.

https://www.dustinhome.se/product/5010603295/e10---blackgrey

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Lyfter tråden. 2019, vilka BT-lurar har godkänd bas? Gillar ljudet i Airpods men lider av den svaga basen. Är det så att man måste köpa till mjukisar som stoppar upp lufttillförseln till örongångarna? Tycker trådlöst med sladd bakom nacken skulle vara mums.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]