Säkerhetskopiera Z2 utan touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011

Säkerhetskopiera Z2 utan touch

Hej,

Blev en spricka i skärmen på min mobil. Försökte laga den men det slutade med att även den nya skärmen gick sönder och jag beslöt mig för att skaffa en ny mobil istället.

Nu vill jag säkerhetskopiera innehållet från min Z2 till min dator så att jag kan lägga in det på den nya mobilen. För att detta skall fungera måste jag gå in på mobilen och ändra mediaöverföringsläge samt skriva in min skärmkod. Detta för att "Sony Companion" skall godkänna att man kommer åt mobilen. Problemet är dock att touchen på den nya skärmen inte fungerar. Finns det något sätt att komma åt mina bilder och kontakter? Jag har tillgång till skärmkoden, men kan helt enkelt inte skriva in den. Tänkte om det gick att skriva in via datorn på något sätt?

Hur som helst är jag oerhört tacksam för hjälp! Detta blev oerhört mycket jobbigare än jag trodde när jag först fick se den mikroskopiska sprickan uppe i högra hörnet.

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mullsjö
Registrerad
Jul 2008

Prövat med OTG kabel och mus?
Har själv Z2 och testade nyss med OTG och en trådlös mus. Funkar att dra upp låset, dock har jag inget lösen.

Intel i7 6700K, Corsair H60v2, Asus Maximus VIII Ranger, G.Skill Ripjaws 4 Red 16GB XMP@2666MHz CL15, MSI GTX 1070 Gaming X, Samsung 850 Evo 250GB SSD, HDD Seagate 2TB, Skärm DELL U2412M Ultrasharp 24"IPS 16:10(1920x1200), Corsair RM650x 650W, FD Define R5 Vit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Jag hade samma problem och använde en OTG kabel för att koppla in en mus. Var lite svårt att öppna knapplåset för att skärmen höll på och trycka själv lite överallt men jag lyckades tillslut. Du får upp en muspekare.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Ladytech:

Prövat med OTG kabel och mus?
Har själv Z2 och testade nyss med OTG och en trådlös mus. Funkar att dra upp låset, dock har jag inget lösen.

Skrivet av Squallie:

Jag hade samma problem och använde en OTG kabel för att koppla in en mus. Var lite svårt att öppna knapplåset för att skärmen höll på och trycka själv lite överallt men jag lyckades tillslut. Du får upp en muspekare.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack boys! Skall pröva detta

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*