Undrar hur långt tid det tar för inet att "felsöka" ett grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2011

Undrar hur långt tid det tar för inet att "felsöka" ett grafikkort?

Som titeln säger, undrar hur långt tid hela processen tar med garantiärenden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Lolkittens:

Det varierar nog rätt så kraftigt från ärende till ärende, utan att vara allt för insatt så tippar jag på en väntetid på minst 1-2 veckor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Typ 10 minuter om du tar dig till en butik, är iaf min erfarenhet. De har testriggar bakom kassan. SKa du skicka tillbaks något så vet jag inte alls

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Lolkittens:

Skrivet av Guestah:

Det varierar nog rätt så kraftigt från ärende till ärende, utan att vara allt för insatt så tippar jag på en väntetid på minst 1-2 veckor.

Skrivet av Klubba:

Typ 10 minuter om du tar dig till en butik, är iaf min erfarenhet. De har testriggar bakom kassan. SKa du skicka tillbaks något så vet jag inte alls

Det är precis som både @Guestah och @Klubba skriver att det kan variera beroende på vad det är för fel. Är det så att kortet är helt dött och du har möjlighet att ta dig till en av våra butiker så brukar vi kunna kunna kolla det snabbt, men det är lite i mån av tid och hur mycket folk det är i butiken just då.

Men är det t ex fel som uppkommer vid hög belastning och är väldigt oregelbundet så kan det ju såklart ta längre tid att felsöka. Vi försöker hålla en snittid på 5-7 dagar på att felsöka enskilda komponenter.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter