Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Headphones+Modmic

Tjenare! Är sugen att köpa nytt headset då mitt logitech g930 har börjat skabba. Tycker nästan alla "gaming headset" har dåligt ljud så har kollat på enskilda headphones + en modmic. Då undrar jag vilka headphones som är bra, Dom ska ha bra tryck i basen + att dom ska vara over-ear. Kan man plugga sånna rakt i datan eller måste man ha nå speciella ljudkort för att kunna få ut bra ljud från dom?

Permalänk
Medlem

De flesta high-end lurar kräver en förstärkare av nåt slag för att komma till sin rätt. En del moderkort har inbyggda förstärkare som funkar dugligt. Det finns även ljudkort att köpa med inbyggd hörlursförstärkare eller feta grejer som man ställer på nån hylla.
Det viktigaste när man köper hörlurar är att man själv gillar ljudet i dom. Det spelar egentligen ingen roll alls vad andra personer säger är bäst då ljud är något väldigt subjektivt och det en person tycker är bra tycker en annan är kasst. Så testa lite olika lurar och använd de du gillar bäst.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Du har inte satt någon budget så..

Fidelio X2, lättdrivna. ~1700 kr och en modmic på det.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Något bättre over-ear lurar med snäppet mer fokus på bas? Låter som DT 770 Pro skulle passa fint. Finns 32 ohm version som inte kräver förstärkare; kanske även 80 ohm versionen funkar.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Sitter i samma sits, funderar på Fidelio x2 + vmoda boompro + creative sound blaster E3

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68

Permalänk

I mina Logitech g930 har logitech programmet typ en "bas booster" som drar upp basen ganska mycket. Är orolig att man köper typ ett bra par lurar som inte har drivers och att jag inte har råd att köpa en förstärkare, så basen inte är nog. För om jag drar ner basen i programmet på det jag har nu så är det 0 bas. Eller finns det nå program som drar upp basen?