Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Skärm för liten med HDMI

När jag kopplar in min HDMI i min nybyggda dator blir bilden för liten men den är större för när jag drar den utanför skärmen kommer fortfarande windows 8 sidepanel fram och den är klippt på hälften. Snälla hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Är det en TV du kopplar in?

Du måste ändra overscan. Det gör du lite olika beroende på vilket grafikkort du har.

Prova att googla "nvidia overscan" "amd overscan" eller vilken tillverkare av grafikkort du nu har

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Stäng av skalning (overscan, underscan) i både skärmens och grafikdrivrutinens inställningar.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Specs? Overscan kanske om du har amd, var så för ett par år sedan iaf. Kolla i CCC. Annars möjligtvis bildskärmsinställning

Skickades från m.sweclockers.com

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Aug 2006

Menar du att bakgrundsbilden är mindre och att det är svart där du har sidepanel?
OM det är vad du menar så är det bara bakgrundsbilen som är för lite och du behöver stretcha den alternativ välja en annan bakgrundsbild

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ X 2