Hjälp med pre out via marantz sr7008/hegel H80

Permalänk
Medlem

Hjälp med pre out via marantz sr7008/hegel H80

Hej
Behöver lite hjälp.
Kopplat in en H80 till marantz sr7008 som bara har legat i garderoben.

Jag har dragit en rca från van den hul som inte blivit använd på länge via pre out från marantz sr7008 via anlog in på hegel och får enbart ljud när jag spelar upp cd medan apple tv får jag enbart ljud i centern. Apple tv är kopplad med hdmi till recivern medan cd är med en nordost rca. Högtalarna har jag kopplat i hegel. Provat att köra test i recivern på källan och recivern ger då ifrån sig ljud i alla högtalarna vilket består utav 1 par stativhögtalare och 1st center. Tv är också kopplad via hdmi till reciver så jag förstår inte riktigt vad jag har gjort för fel. Jag har ännu inte kalibrerat om med audessey inställningarna. Någon som har några vettiga idéer.

Svarar så gott det går.

Permalänk
Medlem

Har du ställt in i receivern att den ska mixa ner till Stereo? Från Apple TV så är det mest sannolikt 5.1 som kommer via HDMI. alternativt kan du ju säkerligen ställa in i Apple TV att den bara ska skicka ut stereo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har du ställt in i receivern att den ska mixa ner till Stereo? Från Apple TV så är det mest sannolikt 5.1 som kommer via HDMI. alternativt kan du ju säkerligen ställa in i Apple TV att den bara ska skicka ut stereo

Det jag fick göra var att starta audessey kalibreringen. Nu fungerar det. Det som är spännande är att informationen på apple tv står det 48khz. Kan den inte sampla 44.1 khz.
Måste bara köpa en finare strömkabel för syns skull, ser lite styggt ut när resten av de synliga kablarna är av bra kvalitet.