Logitech G35 trasig kabel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg (Hising island)
Registrerad
Nov 2005

Logitech G35 trasig kabel

Hejsan

Köpte alltså ett Logitech G35 headset. Har haft mycket ljudproblem med detta men det ligger nog mer på Logitechs sida, och detta är nog helt enkelt inte dom bästa lurarna. Hur som helst.

När jag köpte detta (2015-06-30) så märkte jag att kabeln var vriden/krokig. Tänkte inte så mycket på det tills den dagen jag ser att själva kabeln (gummit) är på väg ur kabelstrumpan. Direkt förstår jag att detta kommer vara ett problem och kabeln kommer gå sönder förr eller senare.

Som den spåkärringen jag är så gick kabeln självfallet sönder. Kan inte säga exakt när, men det har gått några månader. Och pga lathet har jag inte tagit kontakt med er förrän nu.

Kabeln är alltså så vriden/paj att den gått sönder helt (strumpa och gummi), dock tror jag inneslutande kablar är kontakta men väldigt vridna, så är väl bara en fråga om tid innan dessa är av helt och lurarna inte går att använda..

Kan förstå att det inte är ett vanligt problem och kanske har haft väldigt otur med mitt exemplaret, men tänker att bättre kvalité än så här skall det väl ändå vara.

Som ni säkert förstår är jag inte nöjd med min produkt och önskar få en reklamation på detta.

Återkom till mig Inet, annars är jag en mycket nöjd kund.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Jag kontaktade logitechs support och fick förstklassig service via dom när motsvarande hände en annan produkt. Do it! Dom kör hem en flång ny till dig med UPS om du bara fyller i alla deras formulär etc.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av thebelfry:

När jag köpte detta (2015-06-30)

Well för det första "Denna forumdel är enligt Sweclockers regler inte till för frågor om enskilda ärenden och beställningar så vi ber er fortsätta ta kontakt med oss direkt:"

Sedan enligt Inets hemsida är det 3 års garanti på lurarna "Garanti 3 år" som jag antar är en garanti från Inets sida för på komplett står det "Fabriksgaranti (mån) 24". Så det är bara att mejla Inet så ska du få ett par nya från dem.

När min ena hörselkåpa gick sönder på mina gamla G35 så mejlade jag bara Logitech direkt och fick hem ett par nya på en 3-4 dagar. Kör nu med ett par G930, rätt skönt att inte ha kabel samt väldigt lång räckvidd.

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Maila till info@inet.se och fråga?

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av thebelfry:

Hejsan

Köpte alltså ett Logitech G35 headset. Har haft mycket ljudproblem med detta men det ligger nog mer på Logitechs sida, och detta är nog helt enkelt inte dom bästa lurarna. Hur som helst.

När jag köpte detta (2015-06-30) så märkte jag att kabeln var vriden/krokig. Tänkte inte så mycket på det tills den dagen jag ser att själva kabeln (gummit) är på väg ur kabelstrumpan. Direkt förstår jag att detta kommer vara ett problem och kabeln kommer gå sönder förr eller senare.

Som den spåkärringen jag är så gick kabeln självfallet sönder. Kan inte säga exakt när, men det har gått några månader. Och pga lathet har jag inte tagit kontakt med er förrän nu.

Kabeln är alltså så vriden/paj att den gått sönder helt (strumpa och gummi), dock tror jag inneslutande kablar är kontakta men väldigt vridna, så är väl bara en fråga om tid innan dessa är av helt och lurarna inte går att använda..

Kan förstå att det inte är ett vanligt problem och kanske har haft väldigt otur med mitt exemplaret, men tänker att bättre kvalité än så här skall det väl ändå vara.

Som ni säkert förstår är jag inte nöjd med min produkt och önskar få en reklamation på detta.

Återkom till mig Inet, annars är jag en mycket nöjd kund.

Skrivet av Extremaz:

Well för det första "Denna forumdel är enligt Sweclockers regler inte till för frågor om enskilda ärenden och beställningar så vi ber er fortsätta ta kontakt med oss direkt:"

Sedan enligt Inets hemsida är det 3 års garanti på lurarna "Garanti 3 år" som jag antar är en garanti från Inets sida för på komplett står det "Fabriksgaranti (mån) 24". Så det är bara att mejla Inet så ska du få ett par nya från dem.

När min ena hörselkåpa gick sönder på mina gamla G35 så mejlade jag bara Logitech direkt och fick hem ett par nya på en 3-4 dagar. Kör nu med ett par G930, rätt skönt att inte ha kabel samt väldigt lång räckvidd.

Som @Extremaz skriver så är denna delen inte till för att hantera enskilda ärenden. Kontakta oss direkt på 031-652700 eller info@inet.se så ska vi hjälpa dig.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Tråd låst.*

Som påpekat är detta inte korrekt väg för enskilda supportärenden.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/875794-obs-denna-forumd...

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.