Permalänk
Snusfri

Headset för mobil?

Vet att topic kanske är lite missvisande men så får det vara.

Finns det något "headset" eller vad man nu skall kalla det som man helt enkelt stoppar in mobilen i och som har ställbara linser så man kan använda det som mobil bio.

Det finns massvis med "headsets" för 3d, men det är inget jag är intresserad av, utan jag vill ha något enkelt för kunna kolla på film/tv-serier bara.

Finns det överhuvudtaget någon sådan produkt?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vet att topic kanske är lite missvisande men så får det vara.

Finns det något "headset" eller vad man nu skall kalla det som man helt enkelt stoppar in mobilen i och som har ställbara linser så man kan använda det som mobil bio.

Det finns massvis med "headsets" för 3d, men det är inget jag är intresserad av, utan jag vill ha något enkelt för kunna kolla på film/tv-serier bara.

Finns det överhuvudtaget någon sådan produkt?

Är det ett headset eller vr-headset du är ute efter?

Är det ett headset så är det totalt omöjligt. Är det vr-headset så finns google cardboard och 100 andra varianter på dessa. Har du någon nyare samsungtelefon så finns ju samsungs egna vr.

Spontant känns det inte som det är bra för ögonen att ha en mobil ett par cm ifrån dessa. Jag har bara testat med en 1080-skärm och detta var riktigt uselt. 2k har jag hört är rätt kasst det med. 4k börjar väl bli så det går att kolla.

En sådan här skulle du kunna bygga: https://www.youtube.com/watch?v=9qS6sOx7tRU

Permalänk
Snusfri

Headset.

Vill helt enkelt ha "ett par brillor" som jag sätter mobilen i för att kika på film.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

En keps, kartong och tejp så kan du säkert lösa något.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Headset.

Vill helt enkelt ha "ett par brillor" som jag sätter mobilen i för att kika på film.

Headset: https://www.google.se/search?q=headset&biw=1829&bih=867&sourc...

Vr-headset: https://www.google.se/search?q=headset&biw=1829&bih=867&sourc...

Så återigen, vill du ha ett headset till det du efterfrågar så är det totalt omöjligt. Är det vr du vill ha(känns som om jag skriver samma jävla inlägg en gång till?) så finns det flera olika. Om du tittar enbart på något spel eller film som är gjord för vr på telefonen så ser du 2 runda displayer på telefonens display. Dvs den splittar upp den i 2. Men du vill kolla på en som inte är uppdelad? Går alldeles utmärkt. Det enda negativa är att du dels ser kanterna mellan linserna så att säga, filmen ser du som om du zoomar in 300%, du ser bara nederdelen oftast så säg att du kollar på en film som filmat en bil som kör som har kameran i fronten så kommer du bara se asfalt. Men smaken är som baken.

Enda tipset jag kan ge är att köp en tv och kolla filmerna på denna, bra mycket bättre upplevelse. Är det till och från jobbet tex som du ska kolla så tipsar jag om diverse podcasts istället och kolla på filmerna hemma på tvn. Är det på semestern eller stugan eller liknande där du inte har tillgång till tv så köp en billig androidplatta på ca 10" för 1500 med en 1080-skärm och kolla på denna. Eller om tv finns tillgänglig, ta med dig en chromecast om nätverk finns. Finns det inte så fungerar en kabel från telefonen in till någon hdmi på tvn. Men man vet ju fortfarande inte vad du har för telefon så är omöjligt att säga om den stödjer det eller inte.