Jätteproblem med allt.... Hjälp?

Permalänk
Medlem

Jätteproblem med allt.... Hjälp?

Hej!

Jag har problem att få min utrustning att fungera som utlovat. Först lite bakgrund.

All firmware/software är uppdaterad. Allt utom TV:n är sprillans nytt.

Allt är kopplat med HDMI-kabel i de huvudanslutningar som finns (ARC stöds).

Samsung Smart-TV
HDMI-CEC / Anynet+: On
Auto-avstängning: On
Styrning av AV-förstärkare: On
Högtalare: Off

Yamaha RX-A2050
HDMI-control: On
ARC: off

Samsung BD-8900N/XE
HDMI-CEC / Anynet+: On
Audio out: Bitstream (obehandlad)

Vilken ytterligare information behövs?

Felbeskrivningar:

1. På TV4HD, när sändningen går över till reklam börjar ljudet hacka väldigt. Låter som om någon klippt upp ljudet i små små bitar och blandat slumpmässigt. Oavsett vilken ljudinställning på förstärkaren jag väljer låter det likadant, men när jag byter kanal på boxen, så blir det bra igen. Jag tolkar det som att det är "boxens fel" och inte förstärkaren. Vad kan det vara?

2. Jag kan använda förstärkaren för att slå på all utrustning med HDMI-CEC. "Scene-1" på förstärkaren slår på allt, men boxen säger då "Timeshift" och visar att pause-tangenten är nedtryckt. ?!?!?!?

3. Jag kan inte slå av all utrustning med HDMI-CEC. Stänger jag av TV:n eller boxen, stänger den av boxen/TV:n, men inte förstärkaren. Slår jag av förstärkaren så är TV:n och boxen på ändå. Dessutom fortsätter TV:n att visa boxens signal. I förstärkaren finns en funktion som heter "Standby through", vilket innebär att signalen skickas vidare även när förstärkaren är i standby. Den funktionen kan man inte slå av om HDMI-control är aktiverat... ?!?!?

4. Jag har en Yamaha subwoofer med automatisk slå på/av-funktion. Den ska slå på sig när den känner att förstärkaren skickar en signal. Den funkade fint med min förra Yamaha-förstärkare, men inte med den nya. ???