Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Koppla VIDEO till Samsung TV

Hej, Jag har en Samsung LE32R41 och försöker koppla via SCART till en gammal Panasonic Videospelare. Det går bra att se inspelade kassetter från Panasonicen på TV:n men inte att spela in program från TV till Videoband. Någon ide vad jag har glömt att ställa in eller går det bara inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

Bör stå i manualen.
Annars så kan du titta på denna tråd som handlar om liknande problem med 26" versionen (ser så ut med produktkoden i alla fall) av din TV: https://www.avforums.com/threads/scart-problem-on-samsung-lcd...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Tack för svaret. Det var en intressant tråd du tipsade om, jag ska prova det dom rekommenderar.
MVH

Skrivet av loefet:

Bör stå i manualen.
Annars så kan du titta på denna tråd som handlar om liknande problem med 26" versionen (ser så ut med produktkoden i alla fall) av din TV: https://www.avforums.com/threads/scart-problem-on-samsung-lcd...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Din TV kan garanterat ej skicka bild till videon via Scarten, koppla in antennkabeln till videon om du vill spela in TV program.

System: i5 3570K, Z77X-D3H, Corsair 12GB VENGEANCE, SSD 256GB Samsung 830, EVGA 1080 SC, Noctua NH-U14S, CMPSU-650HXEU 650W, Antec P280 + BenQ XL 2410T & Windows 10 Home.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Coca:

Din TV kan garanterat ej skicka bild till videon via Scarten, koppla in antennkabeln till videon om du vill spela in TV program.

Tror inte det går idag med digitala sändningar.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Tack för nya inläggen, det verkar som att jag får ge upp projektet.
Tack och Hej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Apr 2009

@biorrith: Jo det går men man måste ha en digitalbox ansluten till videon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Apr 2016

Kolla den här så kanske det löser sig

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av NoWin:

@biorrith: Jo det går men man måste ha en digitalbox ansluten till videon.

Ja men inte med antennkabel ju. Då får man ha digitalbox med tex scart till scart-in på VHS-spelaren och sedan scart-ut på VHS-spelaren till TVn.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Tack för de nya ideerna, blir tyvärr lite för struligt i mitt fall så jag lägger ner det här projektet och gör något roligare.
Tack för alla ideer och infallsvinklar, intressant att ta del av allt.