Pioneer LED-TV fastnat på "testbild"

Permalänk
Medlem

Pioneer LED-TV fastnat på "testbild"

Hej alla har en 55" pioneer l55usd14n. Den har tyvärr hamnat i ett typ av servicemode blinkar olika färger efter ett visst satt schema. går inte att komma vidare ur detta. skärmen uppvisar inga tecken på skador utan det ser ut som ett bildskärmtest.

Frågan är hur jag kommer ur detta läge......har sökt men hittar bara information kring det som rör plasma inte led som jag har....snälla hjälp innan den åker i golvet.:)

Permalänk
Skrivet av beskeman:

Hej alla har en 55" pioneer l55usd14n. Den har tyvärr hamnat i ett typ av servicemodem blinkar olika färger efter ett visst satt schema. går inte att komma vidare ur detta. skärmen uppvisar inga tecken på skador utan det ser ut som ett bildskärmtest.

Frågan är hur jag kommer ur detta läge......har sökt men hittar bara information kring det som rör plasma inte led som jag har....snälla hjälp innan den åker i golvet.:)

ring pioneer kundtjänst imorgon kolla om dom kan hjälpa dig ? 08-609 91 00

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

CAPS är inte heller välkommet.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beskeman:

Hej alla har en 55" pioneer l55usd14n. Den har tyvärr hamnat i ett typ av servicemode blinkar olika färger efter ett visst satt schema. går inte att komma vidare ur detta. skärmen uppvisar inga tecken på skador utan det ser ut som ett bildskärmtest.

Frågan är hur jag kommer ur detta läge......har sökt men hittar bara information kring det som rör plasma inte led som jag har....snälla hjälp innan den åker i golvet.:)

Står det inget i manualen om någon funktionell reset? Annat kan du väl kasta den i golvet och se om det blir bättre

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

@Bean: blir nog att kastaden i golvet då....ingen manual kvar har en läskig förmåga att hyssta dem i tron att jag e så teknisk:)

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: hade kontakt med dem idag men de var inte villiga att lämna ut infon han sa åt mig att googla haha

Permalänk
Medlem

@Daemon: tack för hjälpen ny här:)

Permalänk
Skrivet av beskeman:

@Grönahunden: hade kontakt med dem idag men de var inte villiga att lämna ut infon han sa åt mig att googla haha

så googla fram manualen kolla hur man stänger av "lcd test mode" ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: hittar inte manualen pioneers hemsida finns det inget heller enl den så saluför de inte tv överhuvudtaget:(