Hjälp med långsamt internet

Permalänk

Hjälp med långsamt internet

Tjena hörni.

Det är så här att jag pluggar i en annan stad, men nu har flyttat hem till föräldrarna på landet över sommaren. Problemet är att de har brutalt dåligt internet, så jag står fan inte ut. Även mobilnätverket är lite halvdåligt.

Någon som har tips på vad man kan göra? Dra in en annan internetkabel går ej då det skulle kosta skjortan. Är mobilt bredband ett alternativ? Som sagt, nätverket här är inte tyvärr inte kanon. Funkar dock ibland... Men de kanske har starkare sändare än en telefon?

Vore tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobitunnan:

Tjena hörni.

Det är så här att jag pluggar i en annan stad, men nu har flyttat hem till föräldrarna på landet över sommaren. Problemet är att de har brutalt dåligt internet, så jag står fan inte ut. Även mobilnätverket är lite halvdåligt.

Någon som har tips på vad man kan göra? Dra in en annan internetkabel går ej då det skulle kosta skjortan. Är mobilt bredband ett alternativ? Som sagt, nätverket här är inte tyvärr inte kanon. Funkar dock ibland... Men de kanske har starkare sändare än en telefon?

Vore tacksam för hjälp!

Som användare av mobilnätverket så delar du kapaciteten med alla andra som ansluts till samma sändare.
Det du kan påverka är signalstyrkan mellan dig och sändaren genom att skaffa en bättre antenn och en router.

Testa sökfunktionen på sweclockes så kommer du att hitta en del. Sen har google mycket information om detta
http://www.induowireless.com/s/4g-antenner-stort-test/

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |