Minecraft Lan server Windows 7 - Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002

Minecraft Lan server Windows 7 - Windows 10

Hej
för ca 1 år sen så hade vi problem här hemma med att en dator som hade windows 10 inte kunde gå in på lan server i minecraft som var på en windows 7 dator.
Även tvärt om fungerade det inte.

Jag undrar om nån vet om detta felet är fixat?
Jag har försökt googla men hittar bara gamla ämnen i det hela.

åtgärden var att ta bort win10 och köra win7 på allt den gången.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Känner inte alls igen detta problemet. Vad fick du för felmeddelande?

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av giplet:

Känner inte alls igen detta problemet. Vad fick du för felmeddelande?

Jag tror det stog "Invalid session" eller "Times out" nått sånt (vanliga minecraft felmeddelanden) när man försökte ansluta.
det var samma problem om en win7 dator försökte ansluta till en win10 dator och tvärt om.
alla win7 datorer kunde köra utan problem med varandra och även sen den datorn som hade win10 som installerades om med win7.

Googlade då och då fanns det ingen lösning på problemet men jag hittar som inget att problemet är fixat, det kanske finns nån här som kör lan med både win7 och win10 som kan dela med sig ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Jag misstänker att det var något annat som fick era burkar i en konfliktsituation, för windows 7/10 på server / klient, oavsett hur det kombineras, ska inte spela någon som helst roll för Minecraft.
Jag hittar inte heller någon info om att det här skulle vara ett vit spritt fenomen, så det rimligaste är att felet helt enkelt låg i något annat.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag misstänker att det var något annat som fick era burkar i en konfliktsituation, för windows 7/10 på server / klient, oavsett hur det kombineras, ska inte spela någon som helst roll för Minecraft.
Jag hittar inte heller någon info om att det här skulle vara ett vit spritt fenomen, så det rimligaste är att felet helt enkelt låg i något annat.
B!

Kan vara så men det var fler som hade samma problem när jag sökte på nätet för lösning, även dom som ville köra windows 7 med windows 8 hade problem.
nåja, jag får försöka igen, jag har faktiskt 1 burk med win10 i huset, får prova installera där och köra.