Hjälp med simpel setup Behringer Xenyx 802

Permalänk
Medlem

Hjälp med simpel setup Behringer Xenyx 802

1. Jag har en mikrofon kopplad i XLR1
2. Ljudet från datorn går in i Line In 3/4
3. Jag hör allt genom Phones

Jag vill att folk ska höra bara mig och inte något annat. Det kan jag inte uppnå genom att ha Main Out -> mic in på datorn, eller så har jag gjort något fel. Tack på förhand.

Visa signatur

moderkort: MSI Z87-SO2 Inet Edition
processor: i5 4670K @ stock
grafikkort: Powercolor 7970 3gb OC
RAM: Adata 8gb 1600mhz
chassi: Corsair Carbide 200r

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Seberm:

1. Jag har en mikrofon kopplad i XLR1
2. Ljudet från datorn går in i Line In 3/4
3. Jag hör allt genom Phones

Jag vill att folk ska höra bara mig och inte något annat. Det kan jag inte uppnå genom att ha Main Out -> mic in på datorn, eller så har jag gjort något fel. Tack på förhand.

http://easternshorebroadcasting.com/wp-content/uploads/2015/09/m4.jpg

Jag är inte helt säker på att det går att lösa smidigt för du skulle nog behövt en 1204 mixer, jag tror det är den minsta som har de funktioner du behöver i mixern (aux send/return) men jag är inte helt säker på det eftersom jag inte har sysslat nått alls med 802 mixern (men ganska säker.)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Seberm:

1. Jag har en mikrofon kopplad i XLR1
2. Ljudet från datorn går in i Line In 3/4
3. Jag hör allt genom Phones

Jag vill att folk ska höra bara mig och inte något annat. Det kan jag inte uppnå genom att ha Main Out -> mic in på datorn, eller så har jag gjort något fel. Tack på förhand.

http://easternshorebroadcasting.com/wp-content/uploads/2015/09/m4.jpg

Kommer inte gå med den setup'en (satt i samma sits).
Jag fick göra så att ha micken i mixern, som gick in i datorn (mixern används BARA till micken med andra ord), sen lurarna i datorn och så.

Det du annars skulle behöva är multipla utkanaler, så du tex skulle kunna få ut mickljudet på en kanal (som går in som mikrofon i datorn) och en som är allt annat ljud från datorn.

Jag kikade lite på sånna mixrar men dom drog iväg mot en par tusenlappar att jag inte orkade ta tag i det just då.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W