Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

sälja skärm

Hej! Jag har en BenQ rl24455hm som bara står efter inköp av ny skärm och tänkte nu sälja den, men eftersom jag inte har någon aning om andrahandsvärde på skärmar så tänkte jag fråga här, jag har tittat runt lite på forumet men det är mest dyrare skärmar det pratas om när det diskuteras priser.

Skärmen är alltså en BenQrl24455hm inköp februari 2015 på webhallen, nypris låg på 1790 SEK tror jag men nypris nu ligger på 1889 SEK.

skärmen har stått på samma skrivbord sedan köp och har aldrig flyttats, den har endast använts som sidoskärm om det spelar någon roll.

Vad kan denna vara värd nu?

Om detta är fel forumdel ber jag om ursäkt, försökte hitta en lämplig plats men hittade endast köp / säljråd för stationära datorer i sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Sep 2008

prova med en tusing och var beredd på lite prut.

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Tangerar nästan en förtäckt sälj-annons som i så fall ska in på marknadsdelen (och betalas för).

Spontant är den väl inte värd så mycket med tanke på att specifikationerna inte är så anmärkningsvärda och nyköpspriset är så pass lågt (att den gått upp i pris beror nog på att den är på väg att fasas ut och enbart finns "kvarglömd" hos några återförsäljare, inte direkt så att hemelektronik "mognar" till sig ett dyrare värde).

Gör som jag, lägg ut en annons och sätt 1:- som utgångspris och se om det kommer in bud som du kan acceptera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Runt 1000-lappen skulle jag säga.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av cfwin:

Tangerar nästan en förtäckt sälj-annons som i så fall ska in på marknadsdelen (och betalas för).

Onödig kommentar, bedömningen görs av moderator om du väljer att rapportera inlägget.

Till TS: 40-50% av nypris kan jag personligen anse vara rimligt för denna skärm, sätt ut en annons med 800 kr i pris och invänta svar, får du ej något sänk till 600 kr. Det är en OK skärm men i dagsläget och särskilt på SWEC väljer flera att köpa en skärm med högre Hz och någon form av Synk.

Lycka till!

MVH

Fractal Design R6 - Gigabyte X399 Designare EX -Threadripper 1950X - 32GB DDR4 G.Skill Flare X 3200MHz - 1X Intel Optane 900P - 3X Samsung 960 Evo - 1X WD Black - BeQuiet! Dark Rock Pro 4 TR4 - MSI RTX 2080 Ti Duke OC - Seasonic Focus Plus 850W Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av cfwin:

Spontant är den väl inte värd så mycket med tanke på att specifikationerna inte är så anmärkningsvärda och nyköpspriset är så pass lågt (att den gått upp i pris beror nog på att den är på väg att fasas ut och enbart finns "kvarglömd" hos några återförsäljare, inte direkt så att hemelektronik "mognar" till sig ett dyrare värde).

Gör som jag, lägg ut en annons och sätt 1:- som utgångspris och se om det kommer in bud som du kan acceptera.

Snarare så att jag vill ta reda på om den är värd att sälja eller om jag bara ska ge den till någon släkting som kanske är i behov.

Skrivet av Aeig:

Onödig kommentar, bedömningen görs av moderator om du väljer att rapportera inlägget.

Till TS: 40-50% av nypris kan jag personligen anse vara rimligt för denna skärm, sätt ut en annons med 800 kr i pris och invänta svar, får du ej något sänk till 600 kr. Det är en OK skärm men i dagsläget och särskilt på SWEC väljer flera att köpa en skärm med högre Hz och någon form av Synk.

Lycka till!

MVH

Lite det jag misstänkte, att folk vill ha lite mer high end, men som sagt som andra skärm fungerar den, får försöka slänga upp en annons lite senare