Qpad MK-85 lyser trots att datorn är avstängd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004

Qpad MK-85 lyser trots att datorn är avstängd

Har ett Qpad MK-85 mx-brown kopplat till ett Asus Z170 Pro Gaming som drivs av ett Corsair RM750x, kör på standardinställningarna i UEFI vad gäller USB och strömsparläge. Det vill säga jag har inte varit där inne och petat. Tangentbordet funkar bra i övrigt även om det tar ett slag att vänja sig vid mekaniskt igen.

Men alltsom oftast när jag har backlight på och stänger av datorn så fortsätter tangenterna att lysa. Det går även att trycka fnutt-8/2 på numeriska tangentbordet och dra upp och ner ljusstyrkan. Ibland lyser lampan på min gamla Alienware/Logitech G9-mus.

Är det någon som har ett bra förslag på en lösning på problemet? Vet inte riktigt vad jag ska ändra på och till i UEFI. Får ursäkta mig med att jag är gammal Mac-användare.

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013

Haft det problemet med alla mina senaste asus brädor, inte lyckats stänga av det heller av någon anledning.
Har inte samma problem med min Asrock bräda jag har just nu.

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2004

Tack! Ska kolla på det när jag kommer hem.

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."