Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2014

Tangentbord slutar funka om jag är afk?

Om jag går ifrån datorn så slutar tangentbordet funka. Ibland behöver det bara gå 10 min och det slutar funka. Jag har datorn så att den aldrig går ner i sleep/idle utan den är på hela tiden.

Det är ett CM storm Mech

Det ser ut som vanligt, bakgrundsbelysningen fungerar och allt, men det går inte att använda det.

Jag kan fixa det genom att dra ut sladden i tangentbordet och sätta in den igen, men det är ju ganska irriterande. Någon som kan hjälpa mig?

Setup: Intel Core i7 8700K | GTX 1070 | 16 GB DDR4 3200 MHz

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@vick3sson: Testa åtgärderna föreslagna i denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1309230-tangentbord-slu...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Udda problem... hör med CM:s support?

Testat en annan usb-port? Inkopplat via någon usb-hub? Problem med usb-drivrutiner?

I värsta fall är det ett fel i tangentbordets kontrollerkrets.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Felion1337:

Fast det där var vid användande av viloläge, vilket TS inte använder.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@backfeed: Det sägs så ja, men med tanke på symptomen så är det tydliga tendenser mot "vilo-/strömsparläge" i någon form: t.ex. USB inställningar i UEFI/BIOS (även om man i Operativet ställt in "inget viloläge").

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Felion1337:

@backfeed: Det sägs så ja, men med tanke på symptomen så är det tydliga tendenser mot "vilo-/strömsparläge" i någon form: t.ex. USB inställningar i UEFI/BIOS (även om man i Operativet ställt in "inget viloläge").

Fast borde inte belysningen på tangentbordet också slockna i så fall?

1800X, 2080 Ti, 4K