Forumdelen sponsras av

Datorskärmen dör mitt i spelet "ASUS VG248QE"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Datorskärmen dör mitt i spelet "ASUS VG248QE"

Hej! nu är det så att min ASUS 24" VG248QE 144hz stängde av sig mitt när jag satt och lira dayz. Skärmen hittade helt plötsligt ingen signal och när jag drog ur strömmen och dvi kabeln och satte i det igen så hittade den fortfarande ingen signal. Men när jag restarta datorn så hoppa skärmen igång igen. Hänt ett antal gånger innan också men nu tycker jag det var värt att göra en tråd för att se om någon vet problemet.
Skärmen fungerar utmärkt annars. Kan vara värt att tillägga att jag har ett gtx 970 strix och att skärmen är cirka 1 år gammal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2013

Det är konstigt, haft 3 av dom i snart 3 år och aldrig haft problem mer än lite glapp i kontakterna. Kolla om det glappar någonstans och testa med en annan DVI sladd.

Btw fan vad najs och träffa på någon annan som lirar dayz, har 2500 timmar och kommer skaffa mycket fler!

Hej

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Milansson:

Det är konstigt, haft 3 av dom i snart 3 år och aldrig haft problem mer än lite glapp i kontakterna. Kolla om det glappar någonstans och testa med en annan DVI sladd.

Btw fan vad najs och träffa på någon annan som lirar dayz, har 2500 timmar och kommer skaffa mycket fler!

Hej, förlåt för sent svar. Varit på semester. Hur som helst så har jag testat nya DVI kablar. Tyvärr så blev det inte bättre heller, hände samma sak idag när jag lirade RUST. Kan det vara så att det är överhettning som är problemet?

Ja, själv har jag cirka 150 h dayz. Tycker det är ett riktigt kul spel, och ser fram emot nya uppdateringar till spelet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2013

Har du testat HDMI/DP? Min skärm funkar utmärkt med Dual Link DVI.

CPU: i5 4670k @4.5Ghz GPU: 1080 TI ROG Strix RAM: 4x4GB 1666Mhz MoBo: MSI Z87-g45 GAMING PSU: Corsair CX 750M