Forumdelen sponsras av

Problem med 1080p/50 Hz på en 1440p-skärm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jul 2001

Problem med 1080p/50 Hz på en 1440p-skärm?

Dell Ultrasharp U2515H

Innan jag läste denna test så verkade den här skärmen rätt skaplig och prisvärd 2990 kr.

Så jag beställde en.
Sedan hittade jag denna test, då fick jag illa kvickt avbeställa skärmen, den verkar ju helt värdelös, enligt testen.
Det jag hängde upp mig på, var att det inte gick att se på typ film i 1080P 50 Hz, utan att det blev flimmer och annan skit

Otydlig rubrik

Hawk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

"Bra produkt" skriver Sweclockers, inte "helt värdelös"

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

vad är tanken att det ska diskuteras om här egentligen? att du avbeställde en skärm? Man får vad man betalar för.

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Hawk: Ifall du är ute efter en skärm som kan matas med 50 Hz-signal för att titta på exempelvis DVD, titta på TV via digitalbox eller spela retrokonsoler är det många datorskärmar som faller bort. De flesta ger ryckig bild i det läget.

Där har du mer möjligheter med en TV i dagsläget. De flesta, men inte alla, hanterar 50 Hz-signaler på rätt sätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Laxpudding:

@Hawk: Ifall du är ute efter en skärm som kan matas med 50 Hz-signal för att titta på exempelvis DVD, titta på TV via digitalbox eller spela retrokonsoler är det många datorskärmar som faller bort. De flesta ger ryckig bild i det läget.

Där har du mer möjligheter med en TV i dagsläget. De flesta, men inte alla, hanterar 50 Hz-signaler på rätt sätt.

Tack för ett bra och vänligt svar, man behöver inte vara otrevlig , inte lätt att veta vad som gäller om man vill gå upp till 1440

Hawk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av pellski87:

vad är tanken att det ska diskuteras om här egentligen? att du avbeställde en skärm? Man får vad man betalar för.

Vad får man om man betalar för det då?

Hawk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Hawk:

Vad får man om man betalar för det då?

Det man betalar för.

Såvida du inte blir lurad! Trixigt det där

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av Hawk:

Dell Ultrasharp U2515H

Innan jag läste denna test så verkade den här skärmen rätt skaplig och prisvärd 2990 kr.

Så jag beställde en.
Sedan hittade jag denna test, då fick jag illa kvickt avbeställa skärmen, den verkar ju helt värdelös, enligt testen.
Det jag hängde upp mig på, var att det inte gick att se på typ film i 1080P 50 Hz, utan att det blev flimmer och annan skit

Vad snackar du om?

Det enda de skriver som är dåligt är:

"Märkligt fel vid 1080p i 50 Hz
Däremot kan vi inte köra 50 Hz i 1080p över HDMI"

Vilket endast är ett problem med HDMI.. inget annat.

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Som det låter så är det om man kör i 1080p i 50hz och det är en 1440p panel i 60hz så jag hade kört den i just det. Så det är i princip ett ickeproblem

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Ain0k:

Det man betalar för.

Såvida du inte blir lurad! Trixigt det där

Vad menar du ?

Hawk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Hawk:

Tack för ett bra och vänligt svar, man behöver inte vara otrevlig , inte lätt att veta vad som gäller om man vill gå upp till 1440

Otrevlig?

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 850 250GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ Ducky ONE G&Y PBT, MX Blue ■ Logitech G403
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Dreijer:

Otrevlig?

detta svar anser jag vara otrevligt

"vad är tanken att det ska diskuteras om här egentligen? att du avbeställde en skärm? Man får vad man betalar för."

Hawk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Hawk:

detta svar anser jag vara otrevligt

"vad är tanken att det ska diskuteras om här egentligen? att du avbeställde en skärm? Man får vad man betalar för."

Du ställde ingen tydlig fråga, eller skrev att du ville diskutera något. Därav svaret.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Vill du formulera om tråden (och rubriken) för att nå diskussionsvärde så är det bara att kontakta oss med den nya formuleringen. Ingen frågeställning eller diskussionsvärde i nuvarande form, tråd låst.

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av infigo:

Som det låter så är det om man kör i 1080p i 50hz och det är en 1440p panel i 60hz så jag hade kört den i just det. Så det är i princip ett ickeproblem

Ja, ifall du enbart kör datorn till skärmen ja.

Annars är tyvärr svårt att få ut 1440p i 60 Hz från en digitalbox, dvd-spelare, en gammal konsol eller liknande teknik. Det är ett tillräckligt vanligt problem för att jag ofta ska få frågor om det. Och skäll de gånger jag inte testat 50 Hz-över-HDMI-funktionen brukar det bli klagomål från läsarna.