Permalänk
Medlem

Bildskärms djungel !

Hej ! Jag tittar runt och runt på tapeten står 4K men känner att jag kanske inte behöver det vad är optimalt spelar mmo och fps spel så har ändå krav att skärmen ska leverera men storlek då körde en 27 tum 1080 men den är såld så nu behöver jag råd inför ett nyinköp. Har hört att 144 hz ska vara bra och att free sync från amd samt nvidias G sync ska bara bra att ha. 2k ska tydligen med vara något att ha men jag vet inte kollar specar och blir galen snart för jag vet inte har åkt runt til olika butiker för att få en uppfattning men inte heller där får jag någon riktig kläm på det så därför vänder jag mig nu till er pro eller bättre vetande mer skillade människor för råd vill bara att det ska flyta med snygg grafik i spel och det är ju ett krav nog. Så snälla hjälp mig.
Sitter för övrigt på en himmel sjö till rigg med i7 6700 k samt 32 gb ram Asus maximus hero moderkaka och ett GTX980 strix från Asus.

Permalänk
Medlem

G-Sync eftersom du har ett Nvidia-kort. PG279Q är riktigt bra, 2560x1440 ("2k" fast det är ju lite missvisande). Alternativt PG348Q om du gillar ultrawide, dock inte alls lika snabb. 3440x1440 tar dessutom lite mer kräm att driva bra.