Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Andrahands skärm

Hej

Jag tänkte köpa en till skärm, då ska streama och göra andra större projekt på datorn, t.ex. filmredigering.
Därför skulle jag behöva en andra skärm för att underlätta arbetet. Jag skulle därför vilja ha tips på olika skärmar, de behöver inte vara någon superskärm då det liksom ska vara min sekundär skärm och min budget är begränsad. Jag har dessutom en fråga till, om min "vanliga" skärm använder 144Hz kan då min andra skärm använda 60Hz eller måste båda vara 144Hz?

Jag tar emot alla förslag på skärmar!

Tack i förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Ossian Rönnelius:

Hej

Jag tänkte köpa en till skärm, då ska streama och göra andra större projekt på datorn, t.ex. filmredigering.
Därför skulle jag behöva en andra skärm för att underlätta arbetet. Jag skulle därför vilja ha tips på olika skärmar, de behöver inte vara någon superskärm då det liksom ska vara min sekundär skärm och min budget är begränsad. Jag har dessutom en fråga till, om min "vanliga" skärm använder 144Hz kan då min andra skärm använda 60Hz eller måste båda vara 144Hz?

Tack i förhand!

Du kan utan problem använda två skärmar med olika uppdateringsfrekvens samtidigt.

Laptop: Macbook Air 2017
Stat: CPU: i5-4690k @4.4GHZ + Hyper 212 EVO // GPU: ASUS GTX 970 Turbo // MOBO: ASUS Z97-E // RAM: Crucial Ballistix 8GB // PSU: Corsair CX750M // SSD: Samsung 850 EVO 250GB + Crucial BX 200 240 GB // Chassi: CM Scout II Advanced // Skärm: ASUS MG248Q + BENQ RL2455HM //

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Ossian Rönnelius:

Hej

Tack i förhand!

Du kan ha olika uppdateringsfrekvens på skärmarna, inga problem. Blir bara konstigt om du drar saker mellan dem..

Angående vilken skärm du ska ha som andraskärm så är det upp till dig. Jag köpte en gammal 1280x1024 att ha bredvid min 27" 2560x1440. Lite osäker på storlek på den men pixeltätheten blir ungefär den samma vilket är skönt tycker jag. Är nöjd med mitt inköp för 50 kr på stadsmissionen

Kolla bara så ditt grafikkort har en utgång av lämpligt slag över.

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD