2st 27 tums skärmar, olika upplösning, få musen att röra sig "jämt"

Permalänk
Medlem

2st 27 tums skärmar, olika upplösning, få musen att röra sig "jämt"

Så jag köpte nyss en till 27 tums skärm till den jag redan har men den har lägre upplösning. Problemet som blir är att musen inte rör sig rakt över utan det blir ett hopp just pga att upplösningen är lägra på den andra skärmen, kan man lösa det på något sätt utan att sänka upplösningen på den primära?

Permalänk

Alltså båda är samma tum? I så fall är det bildskärmsinställningar. Där kan du flytta dom olika skärmarna hur dom sitter förhållande till verkligheten och då går måsen som den ska över dom båda.

Edit: Förlåt läste om inlägget. Provat att ändra den med högre upplösning till samma och se om det blir någon skillnad?

Edit 3: jag kör två skärmar på olika upplösningar men den ena är större än den andra, Det kunde jag justera som jag skrivit ovan

Permalänk
Medlem

Inte på något sätt jag vet, därför har jag gjort såhär för mig själv (Har en 27" 1440p och en 24" 1080p). Att lägga den mindre imellan gör det hyfsat okej, även om det inte är perfekt. Sen har jag också 125% större ikoner och text på den högre upplösta för min syn är så jävla dålig annars

http://puu.sh/pxf5u/ed23c005ea.png