Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jul 2001

nytt försök-att gå upp till 1440

Hej
Jag vet att min tidigare tråd blev misslyckad.:-(

Men Dell Ultrasharp U2515H finns fortfarande till ett bra pris.
Har kollat lite på YouTube, den får rätt skapliga omdömen.

Men jag kommer nog inte att få något problem med det där med 1080P 50 Hz.

Men vad jag undrar är vad man får om man betalar för skärmen, ser inte något fel i att köpa en 25 tummare för 3000 som något snålt.
Jag är bara amatör och vill ha lite bättre bild.
Jag spelar på sin höjd Trainsimulator och redigerar lite film.

Är det något som man bör tänka på när man går upp i upplösning ?
Mitt grafikkort är ett HD 7970 OC, räcker det tro?

Problemet som jag tror att det kan vara är hur jag skall koppla in skärmen till min PC.
Grafikkortet har bara en HDMI och den använder jag till min TV .

Sedan så är det två displayportar på grafikkortet, är de en av dessa som jag skall använda?
DVI som jag använt hittills till min 1080P skärm funkar ju inte, då det inte finns någon DVI på skärmen

Eller är det någon annan 1440P-skärm jag bör köpa?

Hawk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Det finns inga "perfekta" skärmar, men den modellen du tittar på har överlag fått positiva recensioner och anses vara relativt prisvärd.

Skärmen har Displayport och ditt grafikkort har (så vitt jag vet) också Displayport.

Om grafikkortet orkar driva "trainstimulator" i 1440p vet jag inte, rimligen tappar du några FPS, men sänker du AA något bör det rimligen gå fint om det funkar på en 1080p skärm idag.

TFT CENTRAL

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2515h.htm

Conclusion