Samsung Galaxy Tab A (SM-T580/585)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av tcntad:

För att den har 2GB ram. T580 är WiFi-versionen. Står inget om en penna.
Lätt att lista ut.

Förlåt, jag är förvirrad, men jag tolkade det som att ni tidigare i tråden antog att modellen på EG var den med penna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Kalimac:

Förlåt, jag är förvirrad, men jag tolkade det som att ni tidigare i tråden antog att modellen på EG var den med penna?

Jag med. Det pratas om att EG har den med penna men enl. speccsen så stämmer det inte. Det är enbart WiFi-modellen på 2GB utan penna.
Däremot är det den med 3GB/32GB.

Kanske EG som ändrar speccsen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Skumt. Jag tar nog och åker in till en av deras butiker och kollar om de har någon på lager. Antagligen inte, men kan vara bra att se efter.

Edit: De hade ingen version med penna, den svarta modellen med 32 GB som fanns med bland deras erbjudanden var alltså en vanlig variant. Tydligen hade de med penna sålt slut helt och hållet väldigt fort, och de väntade på ny leverans som dock lär kunna dröja några veckor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Kalimac:

Jag är ute efter versionen med penna. Kan jag vara säker på att det är den som Elgiganten säljer? Det är inte så lätt att lista ut som jag skulle önska.

Den med S-Pen är modellen P580. El-G säljer endast T modeller just nu.

Skrivet av Kalimac:

Skumt. Jag tar nog och åker in till en av deras butiker och kollar om de har någon på lager. Antagligen inte, men kan vara bra att se efter.

Edit: De hade ingen version med penna, den svarta modellen med 32 GB som fanns med bland deras erbjudanden var alltså en vanlig variant. Tydligen hade de med penna sålt slut helt och hållet väldigt fort, och de väntade på ny leverans som dock lär kunna dröja några veckor.

Det är inte möjligt att EL.G har haft den i lager. Då den ännu är inte släppt i Sverige ännu elelr kanske EU ens.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Då vet jag inte vilken platta personen i butiken pratade om. Jaja, jag antar att jag får vänta tills den kommer till butiker i Sverige.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Finns det något trovärdigt sätt att roota denna platta och flasha custom recovery?

Modell: T585.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Denna dök upp idag på plattan. Nån som har den redan?

Edit: Möjligt att den förbättrade positioneringen något, skall pröva på samma plats imorgon.
Innan uppdatering stod jag utanför lastkaj på jobbet och mätte med GPS Test, efter visade den något bättre träffsäkerhet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Jag tankar hem den uppdateringen nu..

Plattan e väl helt ok men är smått besviken på 768x1024 upplösningen. Trodde inte jag skulle störa mig på det

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Fenix:

Jag tankar hem den uppdateringen nu..

Plattan e väl helt ok men är smått besviken på 768x1024 upplösningen. Trodde inte jag skulle störa mig på det

Det är 1920x1200 på den som tråden handlar om.
Vet inte vilken modell du har

Skickades från m.sweclockers.com

/Gigabyte Z390/Intel i5 9600K/Noctua NH-D14/MSI RTX 2080 Super/Samsung 830/16GB Corsair vengeance 3000mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync/M-Audio AV40 MK2/G602/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Flutters:

Det är 1920x1200 på den som tråden handlar om.
Vet inte vilken modell du har

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, läste fel på modellbeteckningen. Det är T550 jag har

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2016

Jag har också en sm t580..märker att det är verkligen ingen spelplatta..lite besviken. Även enklare spel känns som de är på 20-29fps..priset rätt att sälja för 1799sek? Ca 1 månad gammal.

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Fisken1986:

Jag har också en sm t580..märker att det är verkligen ingen spelplatta..lite besviken. Även enklare spel känns som de är på 20-29fps..priset rätt att sälja för 1799sek? Ca 1 månad gammal.

Dags att kolla in specs/tester innan man köper?

Fick ny uppdatering idag på ca 450MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Går det att installera SD kortet som adaptable storage? 16gb känns lite väl lite att få in appar på.
Vet att Samsung har stängt av funktionen men nån som testat att använda fixen som finns på xda?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av pina:

Går det att installera SD kortet som adaptable storage? 16gb känns lite väl lite att få in appar på.
Vet att Samsung har stängt av funktionen men nån som testat att använda fixen som finns på xda?

Länk?
Nej, jag har inte testat den iaf.

PS: Hur rootar man och/eller får in TWRP?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Verkar inte vara till våran modell @pina

Ny länk till bilder jag tagit på/med plattan.
http://imgur.com/a/SinM4

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Jag är sugen på att köpa den på elgiganten men, kan man inte installera appar på sd kortet?

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008

Är det någon som hört något om en uppföljare? Det är ganska exakt 1 år sedan Tab A 2016 lanserades så det borde vara de tycker jag.

Spelmaskinen
| Be Quiet! Dark Base 700 | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio | Samsung 830 SSD| AOC AG273QCX | Corsair RM750X | Corsair Gaming K70 | Razer Deathadder |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av 220volt:

Är det någon som hört något om en uppföljare? Det är ganska exakt 1 år sedan Tab A 2016 lanserades så det borde vara de tycker jag.

En med S-Pen är ju släppt men i övrigt nej.

Fick notis just nu om Nougat till T585:)