Pebble Time Steel - Åsikter?

Permalänk
Entusiast

Pebble Time Steel - Åsikter?

Hej!

Jag sitter i köptankarna till en Pebble Time Steel, men efter mycket googlande, youtubande och sökande i forumet så hade det varit spännande med lite input från någon här med personlig erfarenhet av klockan, alla kommentarer är dock välkomna!

  • Kvalitetskänsla?

  • Funktionalitet?

  • Prisvärd? (Enligt dig)

  • Och så vidare!

Ha det fint!
Mvh,
Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att köpa en Pebble Steel (gamla modellen: http://www.teknikmagasinet.se/produkter/mobilt-o-telefoni/sma... då den börjar bli riktigt prisvärd.
Hade tänk använda den med iOS och vill främst kunna styra musikspelare, läsa sms och email på den. Dock vet jag inte hur smidigt det fungerar med iOS eftersom Apple är så låsta i sitt ekosystem.

Nu har ju denna modell funnits några år, så frågan om den är värd att köpa längre? Hänger den med ett tag till är 1124kr som den kostar idag ett riktigt bra pris. Dessutom är den en av få smarta klockor som tilltalar mig estetiskt. Speciellt med stållänk

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Resorb:

Funderar själv på att köpa en Pebble Steel (gamla modellen: http://www.teknikmagasinet.se/produkter/mobilt-o-telefoni/sma... då den börjar bli riktigt prisvärd.
Hade tänk använda den med iOS och vill främst kunna styra musikspelare, läsa sms och email på den. Dock vet jag inte hur smidigt det fungerar med iOS eftersom Apple är så låsta i sitt ekosystem.

Nu har ju denna modell funnits några år, så frågan om den är värd att köpa längre? Hänger den med ett tag till är 1124kr som den kostar idag ett riktigt bra pris. Dessutom är den en av få smarta klockor som tilltalar mig estetiskt. Speciellt med stållänk

Var inne på samma REA, och tycker att det nästan är dags nu när priserna är 25% off. Nya Pebble Time 2 ska dock kosta 2000kr~ish, men det är sent i vinter och dit vill man inte vänta, finns alltid något att vänta på.

Jag ska också köra klockan från iOS, men jag tror absolut att klockan hänger med, det jag mer än grubblig över är kvalitén på klockan och armbandet, så man inte öppnar och inser att man har köpt något som kostar 100kr att tillverka.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Nu gjorde du det jobbigt för mig ju... Pebble Time 2 ser ju riktigt nice ut Kanske kommer vänta på den istället

Nu har jag iof inte kollat på någon Pebble irl, men vad jag läst skall kvalitetsintrycket vara högt på steel-modellerna iaf. Armbandet bör också vara av hög kvalité, men har du möjlighet så sväng förbi te.x Teknikmagasinet och känn på klockan.

Hinner jag i morgon efter systembolaget kan jag svänga förbi Teknikmagasinet och klämma lite på Pebblarna

Permalänk
Medlem

Jag har bara klämt på en kompis Pebble Time Steel men vad jag märkt så är den lika robust som ett armbandsur brukar vara, inte något särskilt ranglig över huvud taget.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Pebble Steel (första varianten) i över ett år och är helnöjd. Ca 7 dagars batteritid, fungerar finfint med iOS för mig i alla fall. Armbandet till min klocka är verkligen inte låg kvalité utan känns helt okej. Man fick även med ett "läderband", detta håller väl lite lägre kvalité men har gjort sitt jobb även det.
Enda negativa som hänt mig var att jag fick skärmflimmer på min klocka. Då skickade jag in min uppgifter till Pebble och fick ut en ny klocka utan att behöva skicka in min gamla, det var tydligen ett känt fel på första batcherna. Jag googlade sedan upp felet å det visade sig att man med en liten papperstuss kunde sätta press på skärmkontakten som glappade så nu har jag två klockor

Jag upplever min klocka väldigt prisvärd i förhållande till t.ex. Apple Watch. Framförallt framhåller jag batteritiden.

Jag har min klocka dygnet runt, badar med den, osv men den går som en klocka, höhö

De gamla Pebble å Pebble steelklockorna kör numera med Pebble Time mjukvaran å det fungerar riktigt bra.

Hoppas ni fått lite matnyttig info! Fråga om ni vill veta något mer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Resorb:

Nu gjorde du det jobbigt för mig ju... Pebble Time 2 ser ju riktigt nice ut Kanske kommer vänta på den istället

Nu har jag iof inte kollat på någon Pebble irl, men vad jag läst skall kvalitetsintrycket vara högt på steel-modellerna iaf. Armbandet bör också vara av hög kvalité, men har du möjlighet så sväng förbi te.x Teknikmagasinet och känn på klockan.

Hinner jag i morgon efter systembolaget kan jag svänga förbi Teknikmagasinet och klämma lite på Pebblarna

Jag har tyvärr ingen butik med Pebble klockor i närheten, men du får gärna klämma och känna på klockan och återkomma med lite kommentarer.

Skrivet av Krabbtumme:

Jag har bara klämt på en kompis Pebble Time Steel men vad jag märkt så är den lika robust som ett armbandsur brukar vara, inte något särskilt ranglig över huvud taget.

Tack för infon!

Skrivet av addek83:

Jag har haft min Pebble Steel (första varianten) i över ett år och är helnöjd. Ca 7 dagars batteritid, fungerar finfint med iOS för mig i alla fall. Armbandet till min klocka är verkligen inte låg kvalité utan känns helt okej. Man fick även med ett "läderband", detta håller väl lite lägre kvalité men har gjort sitt jobb även det.
Enda negativa som hänt mig var att jag fick skärmflimmer på min klocka. Då skickade jag in min uppgifter till Pebble och fick ut en ny klocka utan att behöva skicka in min gamla, det var tydligen ett känt fel på första batcherna. Jag googlade sedan upp felet å det visade sig att man med en liten papperstuss kunde sätta press på skärmkontakten som glappade så nu har jag två klockor

Jag upplever min klocka väldigt prisvärd i förhållande till t.ex. Apple Watch. Framförallt framhåller jag batteritiden.

Jag har min klocka dygnet runt, badar med den, osv men den går som en klocka, höhö

De gamla Pebble å Pebble steelklockorna kör numera med Pebble Time mjukvaran å det fungerar riktigt bra.

Hoppas ni fått lite matnyttig info! Fråga om ni vill veta något mer

Ja, somliga ska ha tur!
Tack för informationen, det lutar mer och mer åt att kasta iväg en beställning på Pebble Time Steel.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Köpte min av en kompis för 2000 kr och är riktigt nöjd. Använder den varje dag. Mestadels för att styra musik, kolla var jag har föreläsningar och se andra notifikationer. Väldigt trevligt att ha. Metallkonstuktionen är bra men knapparna är inte så sköna som de kunnat vara och läderaembandet är inte så hållbart som jag velar. På Armbandet har limningen släppt på ena sidan, fick har jag ganska smala armar så det böjer den ganska kraftigt.

Personligen hade jag väntat till 2an främst för den större skärmen för det är en väldigt stor kant på time Steel 1

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Entusiast
Skrivet av infigo:

Köpte min av en kompis för 2000 kr och är riktigt nöjd. Använder den varje dag. Mestadels för att styra musik, kolla var jag har föreläsningar och se andra notifikationer. Väldigt trevligt att ha. Metallkonstuktionen är bra men knapparna är inte så sköna som de kunnat vara och läderaembandet är inte så hållbart som jag velar. På Armbandet har limningen släppt på ena sidan, fick har jag ganska smala armar så det böjer den ganska kraftigt.

Personligen hade jag väntat till 2an främst för den större skärmen för det är en väldigt stor kant på time Steel 1

Tack för matnyttig information, tror dock inte jag har tålamod att vänta tills December på en lite större skärm.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Funderar själv på att köpa en Pebble Steel (gamla modellen: http://www.teknikmagasinet.se/produkter/mobilt-o-telefoni/sma... då den börjar bli riktigt prisvärd.
Hade tänk använda den med iOS och vill främst kunna styra musikspelare, läsa sms och email på den. Dock vet jag inte hur smidigt det fungerar med iOS eftersom Apple är så låsta i sitt ekosystem.

Nu har ju denna modell funnits några år, så frågan om den är värd att köpa längre? Hänger den med ett tag till är 1124kr som den kostar idag ett riktigt bra pris. Dessutom är den en av få smarta klockor som tilltalar mig estetiskt. Speciellt med stållänk

Jag har själv haft min Pebble steel i ca ett år. Jag är nöjd med den ser ingen anledning till att byta till "time" klockorna men kommer troligtvis byta till en time 2.
Läsa SMS går fint dock har jag inte lyckats svara på SMS med Iphone när jag hade android kunde man välja snabbsvar direkt i klockan (antigen begränsning i ios eller jag som missat en inställning.) Men det jag använder den till mest är nog styra musik och timer till matlagning.
Batteriet håller bra.
Den absolut största missen med klockan är det konstiga fästet för armband. Går hitta nya armband men det är enklare till de andra modellerna. Jag fick med både läder och stålarmbandet, stålarmbandet var kass och ramlade isär efter några månader, om jag hade otur eller om de är av låg kvalitet kan jag inte säga, det var en av pinnarna som håller ihop lås mekanismen som ramlade isär. Läder armbandet har jag inget att säga om då jag inte använt det.
Jag köpte själv ett gråsvart från dessa http://southernstraps.com/products/pebble?variant=21448667907 som jag kör med nu.
Sen kan det va lite svårt att få bakgrundsbelysningen att tända på första "skaket"

Kvalitén på själva klockan verkar bra. Jag jobbar som reparatör av maskiner så det är mycket olja o skit men den tål det än så länge.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb