Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
västra götaland
Registrerad
Aug 2014

Lite iphone problem!

Råkade ut för lite problem idag med min iphone 5, började med att jag råkade starta en uppdatering utan att ha en up to date backup.
senaste icloud backup var 10 veckor gammal hade ingen synk lokalt på datorn.
Naturligtvis gick inte uppdateringen som den skulle och jag fastnade i någon form av bootloop. Nåväl tillslut fick jag göra en full "fabriksåterställning och uppdatering" för att ens kunna komma in i mobilen.
Och här började problemen på riktigt, under de första inställningarna man gör i mobilen så kom det aldrig upp valet att återställa från icloud.
Hittar heller inget sätt att göra det någon annanstans ifrån heller!
Nu efter att ha startat om proceduren i hopp om att jag bara råkade klicka förbi den biten så har min icloud backup ändrats från 5gb till 7mb, den verkar alltså skrivit över föregående backup eller raderat den gamla. Även fast jag uppenbarligen inte fått tillbaka något från backup som var.
Inga bilder/kontakter, nada helt enkelt.
Det konstigaste i det hela a var att när jag öppnade kamerarullen, så såg jag alla mina gamla bilder ligga där i ungefär 1 sekund innan det stod att det var tomt. Tjejen som satt bredvid mig när det hände såg det också.
Så nåt skumt är på gång, finns det nån typ av "media recovery" programvara kan använda för att söka av själva telefonen ? Dvs någon som faktist fungerar, allt jag hittar verkar vara av högst tveksam karaktär.

CPU: I7 4790K@4.7ghz |KYLNING: Swiftech H220x |MB: Msi Z97 gaming 7 ||Lagring: Samsung evo 840 250gb|GPU: Asus GTX 1080 strix|RAM: Corsair Vengeance 1600mhz 16 GB|PSU; Evga supernova g2 750w|CHASSI; FD define R4 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2003

Gå till icloud.com och logga in med ditt Apple-ID.
Gå sedan till alternativet "Inställningar" och välj "återskapa filer" som finns längre ner.
Återskapning på själva telefonen är jag högst tveksam till med dom mjukvaror som erbjuds gratis pga Apples säkerhet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
västra götaland
Registrerad
Aug 2014

@fredix: Har gjort det, men är helt tomt i alla flikar där. Fattar ingenting! Borde ju finnas något där men verkligen fullständigt tomt.

CPU: I7 4790K@4.7ghz |KYLNING: Swiftech H220x |MB: Msi Z97 gaming 7 ||Lagring: Samsung evo 840 250gb|GPU: Asus GTX 1080 strix|RAM: Corsair Vengeance 1600mhz 16 GB|PSU; Evga supernova g2 750w|CHASSI; FD define R4 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008

Jag har för mig att det sparas flera backup:er. Har du verkligen använt rätt Apple ID när du startade upp telefonen efter återställningen?

AMD Ryzen 5 2600X, Asus ROG Strix B350-I, 16GB Corsair Vengeance LP 2400MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
västra götaland
Registrerad
Aug 2014

@saturday_sun: ja är helt säker ! Har bara ett Apple-id .
Det konstigaste här är ju att jag jag såg mina bilder ligga i kamerarullen i nån sekund innan mappen hade synkats!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av matadoren:

@saturday_sun: ja är helt säker ! Har bara ett Apple-id .
Det konstigaste här är ju att jag jag såg mina bilder ligga i kamerarullen i nån sekund innan mappen hade synkats!

Du kanske borde kontakta Apples support om detta. De brukar ha en ganska bra service när det gäller allt möjligt.

AMD Ryzen 5 2600X, Asus ROG Strix B350-I, 16GB Corsair Vengeance LP 2400MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.